
L'Espanyol camina cap al canvi de cicle
El nou Espanyol de Diego Martínez comença la pretemporada amb 11 baixes i només 2 altes i amb el gran repte d'elaborar una plantilla de garanties per fer un salt de qualitat
L'Espanyol ja ha arrencat la pretemporada, amb la mirada posada en un futur immediat que ha de suposar una revolució a tots els nivells, especialment en la configuració de la plantilla. El club vol millorar els números, les sensacions i el joc de temporades anteriors i, de passada, capgirar la desafecció dels aficionats.

El nou projecte el liderarà l'entrenador gallec Diego Martínez, que ja ha pres, i haurà de continuar-ho fent, decisions importants per renovar el vestidor, al costat de la direcció esportiva. D'entrada, abans no comenci la lliga, l'equip té per endavant cinc setmanes de preparació i assimilació dels conceptes que vol implantar el nou tècnic.
Calendari de pretemporada
Un cop fetes les revisions mèdiques, el 4 i 5 de juliol, i els tests funcionals a la ciutat esportiva, arriben els primers entrenaments, de dimarts a dissabte, durant aquesta primera setmana, matí i tarda.
L'Espanyol comença avui la temporada 22/23. Segurament, una de les més importants dels últims anys si vol canviar el rumb dels darrers anys i fer un salt endavant. Amb un nou entrenador i una renovació dràstica de la plantilla... #rcde
Eudald Serra i Arenas (@eudald_serra) July 4, 2022
👇
La segona setmana, de l'11 al 16 de juliol, l'equip encara serà a Barcelona i s'entrenarà a la ciutat esportiva. Una segona setmana que culminarà dissabte, 16 de juliol, amb el primer amistós, contra el Montpeller a Sant Adrià. El dilluns 18 de juliol, començarà l'stage a Marbella, que s'allargarà fins al dia 29. Serà el tercer any consecutiu que l'equip fa estada en aquesta població malaguenya.

Durant aquests deu dies en terres andaluses, l'equip de Diego Martínez jugarà un parell o tres d'amistosos més, encara per concretar. El que sí que ja està definit és el partit contra el Brighton, a Anglaterra, el dia 30 de juliol. I, possiblement, abans de començar la lliga, encara se'n disputaria algun altre.
El debut a la lliga
El primer partit oficial serà el dissabte 13 d'agost, a les cinc de la tarda, al camp del Celta, en la primera jornada de lliga. Curiosament, serà la sisena vegada en tota la història que l'Espanyol arrenca la lliga a Vigo. L'últim precedent va ser l'agost del 2018, amb Rubi. L'estadística diu que l'equip perico no ha perdut mai amb el Celta en els debuts de la competició (2 victòries i 3 empats).
Les principals novetats
El grup que torna a la feina aquesta setmana està format per 25 jugadors, 17 del primer equip i 8 del filial. D'entre els jugadors del primer equip hi ha els dos fixatges fets fins ara, Joselu i Brian Olivan. Els joves del filial són: Joan Garcia, Fortuño, Omar, Rubén, Simo, Jofre, Gori i Warrick. Hi ha 3 absències amb permís del club: Raúl de Tomás, Vadillo i Pol Lozano. Aquests dos últims probablement marxaran cedits, com la temporada passada.

El mercat perico
L'equip arriba a l'inici de pretemporada amb 11 baixes i 2 altes. Les últimes setmanes han marxat (per finalització de contracte): Diego López, Oier Olazábal, David López, Dídac Vilà, Fran Mérida i Óscar Melendo.
OFICIAL | @DiegoLopezOf es nuevo jugador del Rayo Vallecano para la temporada 2022-23.
Rayo Vallecano (@RayoVallecano) July 2, 2022
¡Bienvenido, Diego López! ⚡️ pic.twitter.com/zX8qBrsaNm
Quatre jugadors més, cedits, han tornat als seus clubs d'origen: Yangel Herrera (City), Morlanes (Vila-real), Loren (Betis) i Vilhena (Krasnodar). En el cas de Vilhena, la FIFA permet alliberar els jugadors de clubs russos fins al 2023 i probablement continuarà una temporada més a Barcelona. Finalment, el club ha cedit el lateral Víctor Gómez al Braga.
Incògnites per resoldre
La principal és el futur de Raul de Tomás. Té una clàusula de més de 70 milions d'euros, però el club estaria obert a un traspàs per la meitat d'aquests diners. Sembla que el Sevilla és un dels clubs interessats a fitxar-lo.
El club, a més, ha de fitxar com a mínim un porter de garanties, o fins i tot dos si Joan Garcia marxa cedit. El més ben posicionat és el polonès Dragowski, de la Fiorentina. El jugador vol venir i el club italià sembla que el té apartat. La lògica diu que és qüestió de temps que la Fiore i l'Espanyol es posin d'acord amb el preu.

Què passarà amb els jugadors que no compten per a Diego Martínez? És el cas de Miguelón, Dimata, Vadillo, Pol Lozano, Wu Lei... Se'ls mirarà de buscar una sortida, probablement en forma de cessió.
Davant de tantes baixes, els moviments d'entrada seran uns quants aquest estiu. Si marxa RdT, caldrà fitxar un davanter de garanties, per acompanyar Joselu. La resta de posicions prioritàries que cal reforçar són la d'un central, un pivot defensiu amb bon desplegament físic, un mitja punta i algun jugador de banda. S'espera un estiu llarg als despatxos de Cornellà-el Prat.