Sans i estalvis

Sis consells per tornar a fer exercici sense passar per urgències!

Els hospitals registren un increment preocupant de lesions traumatològiques des de l'inici del desconfinament
Adam Martín
6 consells per tornar a fer exercici sense passar per urgències!

Els procés de desconfinament ens ha portat escenes insòlites, com la de centenars de persones ocupant els carrers corrent, anant en bicicleta o practicant altres esports. De cop i volta hem descobert la necessitat innata que té l'ésser humà de moure's.

Aquest interès desenfrenat per l'esport sempre és una bona notícia, però està tenint alguns efectes secundaris que eren força previsibles: els hospitals estan registrant un increment d'urgències traumatològiques lleus i en alguns centres, com ha passat a Granada, s'han arribat a triplicar.

Per evitar aquestes lesions i altres problemes és millor prendre's la tornada a l'exercici amb paciència, tant els que ja el practicaven abans com els que s'hi han posat per primer cop

1. Segons els experts, l'activitat física per tenir bona salut només requereix 30 minuts al dia, almenys cinc cops a la setmana, d'una activitat d'intensitat moderada/alta. Això vol dir caminar amb intenció, pujar escales, córrer o anar en bici tranquil·lament. A més, aquests 30 minuts es poden fer en tandes 10 minuts. Fàcil, oi?

6 consells per tornar a fer exercici sense passar per urgències!

2. També és important adequar l'activitat física a l'edat i les condicions físiques de cadascú

3. Després de l'exercici és important no aturar-se de cop, sinó anar reduint el ritme progressivament; és el que s'anomena "tornada a la calma"

4. Cal escalfar abans de fer l'exercici i després cal compensar

6 consells per tornar a fer exercici sense passar per urgències!

5. Els que vulguin intensitat alta, que els primers dies s'ho prenguin amb calma: el sofà de tot aquest temps confinats ens ha deixat el cor, els músculs, les articulacions i els tendons en baixa forma

6. Els experts recomanen fer la meitat de la meitat del que fèiem abans del confinament i anar augmentant progressivament la càrrega o la intensitat: per exemple, si abans corríem 10 quilòmetres, ara millor fer-ne només 2,5. És com tornar d'una lesió


Per últim, recordem que la pràctica esportiva té limitacions horàries i geogràfiques en funció de la fase en què us trobeu i que és molt important respectar-les. Pel teu bé i el dels altres.

 

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut