El catedràtic d'Economia Santiago Niño-Becerra ha explicat a "Revolució 4.0" que el coronavirus ha agreujat la tercera fase de la crisi econòmica del 2007. Una crisi en la qual encara ens trobem i que va començar la tardor del 2018. En la seva "masterclass", Niño-Becerra ha criticat els missatges contradictoris que estan emetent les autoritats espanyoles i la Unió Europea, ja que aquests no donen confiança a la societat. "Jo crec que en aquesta crisi el més important és la confiança (...) Per una banda, el cap dels experts espanyols en coronavirus diu que el més important és mantenir una distància de seguretat de dos metres; però, per altra banda, la Comissió Europea diu que els avions poden anar plens. Aquests missatges no donen confiança."   Les desavinences dins la Unió Europea L'economista ha explicat que es parteix del fals supòsit que existeix una Europa única, quan en realitat n'hi ha unes quantes. I justament és quan hi ha problemes que s'evidencien aquestes dues Europes diferenciades. Tot depèn de la voluntat dels països. "Que el Tribunal Constitucional alemany demani explicacions al BCE, i demostrin que el que estan fent en relació amb la compra de deute és correcte, és totalment lògic (...) Que està en perill la Unió Europea? Jo crec que no." L'arribada de la renda bàsica Universal Niño-Becerra destaca que el coronavirus té un efecte accelerador en diferents aspectes de la societat. Creu que la renda bàsica universal es convertirà aviat una realitat. "El que s'està fent ara no és una renda bàsica, és un renda mínima condicionada per les característiques de la família o la persona. Això, igualment, és positiu perquè s'apropa al concepte de renda bàsica. Crec que és necessària i que es posarà en marxa. De totes formes, s'ha de buscar la forma de finançar-la."   Els tests massius a la població Santiago Niño-Becerra ha defensat els tests massius són la solució definitiva perquè els no infectats puguin treballar, mentre no arribi la vacuna. Aquest fet ajudaria la societat a agafar confiança. "La idea és confinar a aquelles persones que donen positiu. D'aquesta manera s'aportaria la confiança i la seguretat que la majoria de persones que t'envolten estan sanes."   Conseqüències en el sector de l'aviació La crisi del coronavirus evidencia, sobretot en el sector dels vols comercials, que cada cop hi ha més diferències econòmiques entre classes. Les companyies aèries han de mantenir una ocupació mínima de viatgers, si no es veuen obligades a apujar preus; d'aquí que facin pressió perquè els avions viatgin plens. "Crec que hi ha una motivació econòmica per dir que els avions poden anar plens. I això fa que s'estigui obrint un nou mercat. S'està oferint comprar els llocs del costat per mantenir la distància de seguretat i anar més ample. Aquest fet porta que hi hagi dos tipus de vol, el dels rics i els dels no-rics."