
Marc Casanovas és un d'aquells periodistes que sempre parla sobre allò que més pica; i que té la sort de viure a Boston, als Estats Units. Des de la meca del capitalisme ens explica la història de les grans marques que controlen el mercat de l'alimentació mundial: Heinz, Coca-Cola, McDonald's, Pepsico o Kellog's. Com s'ho han fet per tenir tant de poder? Quines són les taques negres de la seva història? De quina manera han utilitzat el màrqueting i la publicitat per vendre els seus productes?

La Maria Nicolau es corda bé el davantal per preparar el sopar a grans personatges històrics. Què cuinaria per Hitler, Marilyn Monroe o Juli Cèsar? Cuinaria un fricandó a Mahatma Gandhi? Li agradaria el gaspatxo a Margaret Thatcher? Sabem del cert que, a ells, no els posarà a la cassola; més aviat els ressucitarà per compartir-hi taula.

Al restaurant caníbal tenim un nou proveïdor: Jordi Luque. Es fa dir "El gourmet rodamon" i ha promès descobrir-nos productors que elaboren coses meravelloses. Dona suport a productors singulars: formatgers, ramaders, viticultors, pescadors...i diu que parlarà amb la boca plena. Esperem entendre'l!

"No sols de pa viu l'home". La sommelier i nutricionista Clara Antúnez ens parla de vins, aigües, destil·lats, cafès tots els líquids que fan digerible un àpat. Els abordarem des d'una perspectiva científica, però també cultural.

El dissenyador Òscar Guayabero parla dels objectes i els espais que envolten l'acte de menjar. Des dels coberts, els plats i les copes, fins a les taules i els envasos.

Nacho Borraz, llibreter de La Central del Raval de Barcelona, ens parla de les novetats editorials sobre gastronomia