El motor del campionat: l'atzar? Compte que comença a ser difícil avançar a MotoGP amb tanta aerodinàmica i aquest problema del sobreescalfament del neumàtic davanter quan no tens pista lliure. Hem presumit molt que érem el millor campionat del motor; a veure si morirem d'èxit amb "tanta igualtat" tècnica. Hi ha pilots, com Marc Márquez o Àlex Rins, que fa dies que diuen que l'aerodinàmica s'ha de reduir, o directament suprimir. Avui la cursa s'ha animat poc abans de l'equador, faltaven 15 voltes. Ha estat un afer entre Ducatis, i ha tornat a guanyar la 2021 de l'Enea, amb desencís de Bagnaia per una errada de debutant. L'Aleix Espargaró? Impecable. Treballador. Concentrat. Efectiu. Quatre podis en set curses, tercer de consecutiu, picant pedra tota la cursa, tancant portes perquè el campió Quartararo no el superés... davant de 110.000 francesos. Que l'ambient enrarit al garatge d'Aprilia no vagi a més per les desavinences en el procés de renovació del granollerí. Aprilia portarà millores d'aquí 15 dies al GP d'Itàlia... Honda es queda amb el que els altres els deixen (Alejandro Ceresuela) La derrapada: l'Honda RC213V 2022 Aquesta Honda és millor que la de l'any passat? Mira't aquesta comparativa de curses europees en sec (no podem agafar com a model Le Mans): 1. GPPortugal 2022. Guayador Quartararo amb 41 minuts 39 segons (el 2021, 41 minuts 46 segons). Fa un any, Marc Márquez va ser setè a 13 segons, i aquesta temporada ha estat sisè a 16 segons. És a dir, cursa més ràpida, però Honda més lluny del primer. 2. GPEspanya 2022. Guanyador Pecco Bagnaia amb 41 minuts (el 2021, guanya Miller, també Ducati, amb 41 minuts 5 segons). Fa un any, Nakagami va arribar quart a 3,2 segons, i aquesta temporada, Marc Márquez ha arribat quart a 12,6 segons. El mateix, cursa més ràpida i Honda més lluny del primer. A Qatar, la cursa 2022 va ser 10 segons més ràpida que el GP de Doha 2021. I el Pol va arribar al podi a +1,351, quan un any abans ell mateix havia estat sisè a 6 segons. Al moment d'arribar a Europa, amb pistes més estretes que condicionen les traçades de la moto, les diferències amb els rivals es disparen. A la pista, Honda fa ara el que els altres li deixen. Marc Márquez ha acabat sisè quan la seva posició real a Le Mans era de novè. Ara mateix les seves limitacions són més tècniques que físiques. El de Cervera diu que al garatge s'acaben les idees i cal que la fàbrica porti xassissos nous. Caiguda de Rins, que perd posicions a la general (Alejandro Ceresuela) La perspectiva: potser no tindrem sis catalans el 2023 L'anunci de la marxa de Suzuki accelera el mercat de pilots. Pol Espargaró i Joan Mir es barallen per una plaça al Repsol Honda 2023. Àlex Rins ha dit a motorsport.com que KTM vol parlar amb ell... Aleix Espargaró amenaça amb la retirada si Aprilia no li paga el que creu que val. La marca italiana també vol renovar Maverick Viñales. I Àlex Márquez no veu clar el seu futur. En les dues pròximes curses ja hauríem de tenir moviments que comencin a fer caure les fitxes del dòmino. La impressió que tinc ara mateix és que serà difícil que es pugui mantenir la nòmina de 6 catalans a MotoGP a partir del 2023. Tant de bo. A la sala de premsa Aleix Espargaró: "He vist que tenia el Fabio a sobre, i en alguna pantalla he vist que quan deixava anar frens se m'acostava. Tenia més velocitat que jo a mig revolt. Si m'obria, ni que fos una mica a la frenada, em podia passar. Ha estat molt dur aguantar fins al final. Estic fet pols però ha pagat la pena. El tercer podi seguit és una bogeria, som a 4 punts del líder de la general. Tindré peces noves pel GP d'Itàlia; no puc dir res, però hi haurà coses interessants que segur que cridaran l'atenció."