"Generem contingut creatiu, educatiu, curiós i fem ús d'objectes quotidians accessibles a tothom", confessa Jordi Puig, el fotògraf que va crear l'usuari jordi.koalitic', juntament amb el seu germà Arnau. Mariola Dinarès entrevista al "Popap" als dos germans bessons que triomfen a les xarxes socials, amb les seves impactants fotografies i els seus vídeos de makings-off'. Els catalans han aconseguit situar en 10 mesos el compte de 'jordi.koalitic' com el més seguit a tot l'Estat, amb més de 15 milions de seguidors a TitkTok. (INSTAGRAM / Jordi.koalitic) Els tres vídeos que més likes' han reunit aquest any els han creat ells. Jordi Puig té 28 anys, va estudiar comunicació audiovisual i és un gran aficionat de la fotografia. Tot va començar amb la creació d'una productora audiovisual, i amb l'ús d'instagram per potenciar el tràfic cap a la web de la productora. "Va ser per casualitat, jo feia fotos com a hobby, i de cop es van començar a fer virals. Va arribar un punt que vam decidir treballar junts amb el meu germà Arnau en aquest projecte de Koalitic" L'Arnau és l'altra cara del projecte. Que s'encarrega de l'estratègia digital i des que treballen junts no han parat d'adquirir més popularitat. "Ens entenem molt bé amb el Jordi, de petits dormíem a la mateixa habitació, i ho hem fet tot junts. Tenim molt bona relació. Ara també vivim junts amb un gos", confessa l'Arnau. Amb les seves creacions no només han aconseguit milions de seguidors, també han rebut nous projectes professionals, i fins hi tot han aconseguit fer una sessió de fotos a Will Smith.   Quin és el secret de l'èxit a les xarxes? Continguts atractius i educatius El Jordi i l'Arnau fan fotografies impactants i originals, però el més interessant d'aquestes imatges que comparteixen és que ensenyen als usuaris a fer-ne de semblants. Destapen els seus secrets i mostren les seves tècniques creatives. "Al principi a TikTok no hi havia fotògrafs, i a dia d'avui n'hi ha molts. Hem inspirat a molta gent, i molts s'han basat en el que estàvem fent per començar a crear contingut de la mateixa manera també", explica. Universalitat, però diferenciació Mostren imatges que enganxen a primer cop d'ull i que arriben a tothom. El gran avantatge de les xarxes socials és que qualsevol persona anònima, que faci un contingut creatiu i original, pot agradar a persones de l'altre punta del món. "El vídeo i la fotografia tenen un llenguatge que és universal, que arriben a tots els països, i és més fàcil que les creacions es converteixin en virals" Han creat un túnel de neu amb un tros de porexpan', han simulat una tomba amb una caixa de sabates o han generat efectes de grans cercles de foc amb petites bangales. Jordi.koalitic' crea imatges de gran impacte visual i ho fa amb tècniques molt originals amb material que es troba a l'abast de tothom. "Vam veure que el món de la fotografia cada cop tirava més cap la digitalització, cap a l'us del photoshop per fer efectes de flames, neu..., i aleshores nosaltres vam decidir anar a la inversa, com si tornéssim al 2012, i vam començar a fer servir diferents objectes per crear il·lusions òptiques, i a la gent li va agradar molt perquè no cal tenir una gran tècnica de photoshop i amb elements molt simples pots crear imatges molt espectaculars", destaca Jordi Puig.   Estratègia i treball en equip Pensar una estratègia digital global i fer un gran desplegament online ajuda a arribar a més persones. Tenir una web ben posicionada i estan presents a totes les xarxes socials, com Tik Tok, Instagram, Youtube o Facebook és el que ha fet jordi.koalitic'. Es tracta de generar contingut constant i d'organitzar les diferents tasques per ésser el màxim de productiu possible. "Generar contingut i mantenir les xarxes socials porta molta feina, s'han de fer moltes coses cada dia. (...) Són moltes fotos, un fa la foto, l'altre aguanta el material, hi ha un model, necessitem ésser bastant gent per fer les fotos" -confessa l'Arnau- "Realment estar a TikTok ens ha donat prestigi i ens ha ajudat a créixer. A mesura que anàven pujant els seguidors, ens anaven sortint més coses i campanyes amb marques grans".   TikTok és un de les xarxes socials amb més seguidors actualment, en la qual els usuaris i usuàries comparteixen vídeos curts editats. L'aplicació es va estrenar el 2016, però ha estat aquest 2020 que ha tingut una acollida històrica superant els 2.000 milions de descàrregues entre Google Play i l'App Store. A partir de dilluns, Catalunya Ràdio i TV3 obren perfil en aquesta popular plataforma.  Com en d'altres aplicacions, TiK Tok permet seguir els perfils favorits, indicar els vídeos que t'agraden i enviar comentaris. També hi ha filtres que aconsegueixen que els vídeos siguin atractius i utilitza hashtag (paraules clau) per viralitzar els vídeos creats. Últimament també s'està convertint en l'eina d'entreteniment dels famosos, que comparteixen vídeos de la seva vida quotidiana durant el confinament.