2020, un punt i a part de la cultura popular i l'associacionisme
Les propostes per internet s'han quintuplicat amb la Covid-19, la digitalització destaca entre la nova oferta de tracte amb el públic
2020, un punt i a part de la cultura popular i l'associacionisme
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
ANÀLISI

2020, un punt i a part de la cultura popular i l'associacionisme

Les propostes per internet s'han quintuplicat amb la Covid-19, la digitalització destaca entre la nova oferta de tracte amb el públic

Enllaç a altres textos de l'autor Quim Rutllant.

Codirector de "Mans" a "El suplement"

Actualitzat
TEMA:
Cultura popular

"El món de la cultura popular som de tocar." És una frase que des del març hem sentit molt al nostre programa. I és veritat. De tocar, de posar els peus a terra, d'ocupar la plaça, d'abraçar-se i de viure intensament, pell amb pell, les mil i una mostres de l'arrel. I queda clar que ara no toca tocar-se.

I això vol dir aturar-ho tot? No. Ni molt menys. Concerts i espectacles en streaming, congressos i jornades de treball en conferències virtualitzades, regeneració de contingut online, participació virtualitzada o "fer pinya" amb noves fórmules en són alguns dels secrets.

2020, un punt i a part de la cultura popular i l'associacionisme

Una oferta adaptada a la pandèmia

Les entitats aprofiten el moment per regenerar propostes i idees, renovar continguts i plantejar-se com volen ser presents a la societat un cop acabi (perquè acabarà) aquesta pandèmia. Per exemple, han aparegut un munt de propostes de micromecenatge (discos, jocs de carta, materials diversos) que necessiten l'activisme en línia per ser una realitat.

La Fira Mediterrània, el gran aparador i el màxim exponent de les mostres contemporànies d'arrel, ja va oferir tota la seva part professional en streamings en directe i reunions en línia (unes jornades, per cert, que parlaven de la SOStenibilitat de la cultura).

Aquest novembre hi haurà un fet que ha de ser de màxima rellevància per a la música folk, i ja s'ha ajornat una vegada, però no ho faran dues vegades: el 1r Congrés Nacional de Música d'Arrel. Es farà en línia amb tots els ponents, comunicadors i representants enxarxats com mai.

Internet, una altra dimensió del carrer

Els concerts i espectacles busquen alternatives, que passen per la retransmissió en directe de les seves propostes. Així ho ha fet la xarxa d'ateneus de Barcelona amb el cicle previst d'entitats de cultura popular, així com el cicle de concerts dels "amics dels concerts" de l'agrupació cultural folklòrica.

I ho farà, aquesta és bona, l'edició 2019 del concurs de la Sardana de l'Any. El que havia de ser, un any més, el concert i concurs més popular de sardanes, on el públic vota la sardana guanyadora, doncs serà més universal que mai: sense públic, per les xarxes, i amb votacions per telèfon mòbil des d'on es vulgui. Més popular, impossible. S'emetrà en directe, per Catalunya Música i en streaming. I això farà que pugui ser seguit des de la platea més gran del món: el menjador de casa de tothom qui vulgui ser-hi.

2020, un punt i a part de la cultura popular i l'associacionisme
 

Aquest 2020 serà un punt i a part de la cultura popular i l'associacionisme, sense cap mena de dubte.

S'incorporaran noves dinàmiques, la digitalització i l'oferta per internet s'ha quintuplicat, el tracte amb el públic serà nou, però l'essència serà sempre la mateixa: fer feliç.

La cultura popular es fa al carrer o no serà. El que passa és que el carrer, ara mateix, té moltes dimensions, mentre esperem poder-nos tornar a tocar.
 

ARXIVAT A:
Cultura popular

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut