Debatem la regulació dels mòbils a les escoles amb el psicòleg infantil de Sant Joan de Déu.
ESCOLTA-HO ARAHan trobat "la fórmula Xiula": cançons amb contingut pedagògic, en tots els estils, de qualitat i festives, que enganxen petits i grans. Amb una carrera musical de 12 anys, són el grup de referència de la música familiar, que entusiasma també la comunitat educativa per la seva labor social i integradora. D'aquí que a les escoles les seves cançons ja són un recurs educatiu. El Jan i el Rikki, educadors socials, visiten els centres educatius per crear amb cada grup classe "la seva mirada estràbica", el cant a la diversitat familiar dels Xiula. Jan Garrido i Rikki Arjuna ens presenten a "L'ofici d'educar" el nou treball dels Xiula: "Babynova", 14 cançons que van des de l'autoestima al dol, passant per la prevenció dels abusos, un himne als perdedors, la salut mental o els rots. Sentirem per començar la família de l'Ona, i acabarem amb "Com educo", amb la psicòloga Lara Terradas.
Entre un 15 i un 30% dels infants tenen alta sensibilitat: són molt sensibles als estímuls interns i externs i són més empàtics i profunds. Com podem reconèixer l'alta sensibilitat en el nostre fill o filla? I com se'ls pot acompanyar, a casa i a l'escola, perquè l'alta sensibilitat sigui un do en lloc d'una maledicció? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Teresa Nandin, presidenta de l'Associació de Persones amb Alta Sensibilitat i membre del comitè científic de Pas Espanya; Leonardo Huncal, psicòleg i psicoterapeuta sistèmic especialista en infants i adolescents NAS; la psicòloga Ursula Perona, autora de "NAS: Niños Altamente Sensibles", i l'Esther, mare d'un infant amb alta sensibilitat. I acabarem amb "Com educo", amb la psicòloga Lara Terradas.
Fa sis anys es va aprovar el decret d'inclusió que estableix que tots els infants, sigui quina sigui la seva condició, puguin anar a l'escola ordinària. Però malgrat els esforços de professionals, centres i administració, hi ha unanimitat que el decret d'inclusió no és encara una realitat per als 35.910 alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessiten aquest curs a Catalunya. A "L'ofici d'educar" parlem de com fer la inclusió real a l'aula amb Alfons Espinosa, director de l'escola Drassanes, de Barcelona; Núria Ivern, professora d'anglès i coordinadora a l'Institut Tapiró, de Reus; Marta Darnés, educadora social en centres de secundària de Girona; la psicopedagoga Silvie Pérez Lima, i Noemí Font, mare i activista de la inclusió. I acabarem amb "Com educo" amb la psicòloga Lara Terradas.