La FIM apuja l'edat mínima d'accés al mundial de velocitat
Jorge Viegas, president de la FIM
UNIVERS MOTOGP

L'edat mínima per al Mundial de motociclisme pujarà als 18 anys

Jorge Viegas, president de la FIM: "Aquests accidents són impossibles d'evitar"

Enllaç a altres textos de l'autor Damià Aguilar

Damià Aguilar

Redactor d'Esports especialitzat en motor

@damCR

La Federació Internacional de Motociclisme reacciona públicament després de la tercera mort d'un jove pilot en competicions internacionals, Dean Berta Viñales, el 25 de setembre a Jerez. La Comissió Permanent de la FIM, que inclou la Direcció de la Federació Internacional i Dorna,  s'ha reunit al circuit de Misano per acabar de posar sobre paper les mesures a prendre "per disminuir les probabilitats que passin aquests accidents, accidents que són impossibles d'evitar, perquè són atropellaments", segons ha declarat Jorge Viegas, el president de la FIM, a Catalunya Ràdio. Tot i això, Viegas –que aclareix que fa mesos que hi treballen- pensa que aquestes mesures tindran el seu efecte:

"Sí, sí, la idea és que els pilots siguin més madurs. Moltes mesures entren en vigor el 2022, i mirem de reduir les probabilitats d'accident. Però no hi ha res més a fer".

 

18 anys per entrar al Mundial

Les àrees d'incidència de mesures són: limitar més les edats d'accés als campionats i les graelles; i millorar l'equipament dels pilots i la comunicació amb els pilots.

De manera que, per al 2022, les Talent Cups (European, British, Northern i Asia) i la preMoto3 apugen un any l'edat mínima, fins als 13, i limiten les graelles a 30 pilots. La Red Bull Rookies apuja fins als 14 anys l'edat mínima. Al Mundial júnior de Moto3 i al FIMCEV Repsol, l'edat mínima serà de 15 anys amb 32 pilots per graella. I al Mundial de Supersport 300, l'edat mínima passa a 16 anys amb 32 pilots per graella. Es faran excepcions per a pilots que tot i ser menors d'aquestes noves edats estipulades, ja estiguin competint en aquestes categories des d'aquest any.

A partir del 2023, el punt que més crida l'atenció: l'edat mínima per a entrar en campionats que competeixin en circuits internacionals serà els 14 anys (Talents), i per arribar al Mundial caldrà tenir almenys 18 anys (Moto3 i Moto2). Novament hi haurà excepcions amb pilots en actiu. I els guanyadors del Mundial júnior i la RedBull podran entrar amb 17 al Mundial. També es continuarà apujant l'edat mínima al Mundial Júnior de Moto3 i a l'Europeu de Moto2 als 16 anys, la RedBull als 15; i atenció, al Mundial de Supersport no s'hi podrà arribar abans dels 18.

Pol Espargaró entén els pilots que es frustraran per aquestes mesures, però quedar-se al sofà de casa sense fer res no és una opció:

"Amb 18 anys ets més madur, portaràs més temps a sobre d'una moto, sabràs què es pot fer i què no. Al ser més madurs, aquests pilots no cometran tantes errades. A tots ens agrada arribar més joves a MotoGP per ser-hi el màxim de temps possible, però el que ha passat no es pot repetir. I cal prendre mesures. Dorna ha optat per això i veurem com funciona, però és encertat, perquè quedar-se a casa sense fer res no soluciona res".

 

Equipament obligatori

Des del 2022, l'airbag serà obligatori en circuits de velocitat de campionats de la FIM. Malgrat que la FIM creu que mai hi ha hagut tanta seguretat en els vestits dels pilots com ara. Però el següent pas serà mirar de protegir els competidors de l'impacte d'un altre pilot o motocicleta, amb especial incidència en el pit i el coll.

També es pretén que la comunicació amb el pilot des dels garatges i direcció de cursa millori. Ara els dash-boards reben informació, hi ha panells lluminosos d'alta tecnologia i punts de comunicació directa entre els comissaris de pista i la direcció de cursa. Ara la FIM vol que es pugui avisar amb celeritat un pilot que hi ha hagut un accident més endavant. Es tracta d'establir un sistema d'avís instantani per a pilots/motos. A començaments del 2022 començaran els testos i el sistema es vol implementar en totes les categories internacionals.

Anar al contingut