Laura Rosel: "Ser consumidor [sobretot reincident] en aquests dies és un mal negoci"
ANÀLISI

Laura Rosel: "Ser consumidor [sobretot reincident] en aquests dies és un mal negoci"

L'única esperança per al comerç petit i per al consumidor conscient són els nous moviments ecologistes

Enllaç a altres textos de l'autor imgauto37

Laura Rosel

Directora i presentadora d'"El matí de Catalunya Ràdio"

@laura_rosel
Actualitzat

Ser consumidor en aquests dies és un mal negoci. Sobretot per als consumidors reincidents. El bombardeig de les campanyes d'aquesta nova tradició que amb tanta alegria s'ha adoptat a Catalunya és aclaparador. El Black Friday va començar com un dia amb suposats descomptes de por concentrats en 24 hores. Ara ja és una una setmana que s'encadena amb una altra campanya ianqui: el Ciber Monday, que s'encadena amb la nostra -aquesta sí- tradicional fal·lera de comprar per Nadal.

Els grans engoleixen els petits. Els botiguers, resignats, intenten aquests dies que algú els escolti, que algú pensi en ells, perquè no poden competir amb gegants transnacionals com Amazon. No cal que esperin l'ajuda de les administracions, que estan rendides a la bogeria consumista que omple els carrers de les ciutats durant setmanes seguides. Per descomptat, tampoc esperen clemència dels clients. L'única esperança per al comerç petit i per al consumidor conscient són els nous moviments ecologistes que amb Greta Thunberg al capdavant estan sacsejant consciències arreu del planeta.

Greenpeace ha protestat per això avui a Madrid. A Barcelona, un grup que es diu Extinció o Rebel·lió. Recorden que la crisi climàtica que tant angoixa milers de ciutadans neix del consumisme desfermat dels països rics. De nosaltres. "Divendres negre per al planeta" diuen: pels efectes sobre el clima i pels efectes sobre els països que no poden permetre's el luxe de destinar 200 euros per cap a fer compres que no necessiten. Però clams com aquests queden ofegats... la maquinària Black Friday és implacable.

Anar al contingut