
Laura Rosel fa créixer "El matí" i "El búnquer" s'estrena amb lideratge a l'EGM
Catalunya Ràdio és l'emissora que més creix l'últim any i situa els informatius diaris líders
"Gràcies a tu ens sentim més forts que mai!"
641.000 persones escolten cada dia Catalunya Ràdio, segons les dades de la tercera onada de l'EGM. El 2020, i de forma excepcional, el còmput anual d'audiències es mesura amb les dades de dues onades: la de l'abril i aquesta del desembre. La pandèmia del coronavirus va deixar orfe de resultats la tongada del juny.
Les dades dels anys precedents
Els tres últims anys, 2017, 2018 i 2019, i de forma consecutiva, Catalunya Ràdio ha tancat amb els millors registres d'audiència, superant tots els exercicis la xifra dels 630.000 oients diaris: 635.000, el 2017; 644.000, el 2018, i 633.000, el 2019.

Laura Rosel incrementa l'audiència d'"El matí"
Comença la seva primera temporada al capdavant del programa amb 476.000 oients diaris. Un increment, respecte a l'any anterior, de 46.000 oients, un 11% més. La seva satisfacció, la de tots.
"En un context tan incert com el que tenim, la ràdio és imprescindible: el periodisme, la informació i l'entreteniment. Aquest resultat, aquests 476.000 oients, sou 476.000 motius més per fer-ho millor, per esforçar-nos més, per fer una ràdio encara més plural i més rica."
"El búnquer", líder des d'algun punt d'Osona
L'estrena no podia ser més bona. Líders, amb 70.000 oients diaris, a la seva franja horària. Aquesta temporada, cada dia ens infiltrem a "El búnquer", un programa ja referent tot i els pocs mesos de vida, que no deixa d'acumular visites a YouTube i que ja té un gran consum entre l'audiència que tria el "prime time" nocturn a la nostra graella radiofònica. Cada dia, a les deu del vespre, Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell tanquen els seus seguidors en un refugi ben segur en un punt d'Osona.

Els informatius de Catalunya Ràdio continuen sent referents
El seguiment de la pandèmia ha reforçat la posició dels dos informatius de capçalera a Catalunya Ràdio. El "Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner, aconsegueix 132.000 oients, i és l'informatiu més escoltat del dia. El "Catalunya nit", que dirigeix Kílian Sebrià, amb 56.000 oients se situa com el programa més escoltat a la seva franja horària.

Líders també ho són...
"La nit dels ignorants 3.0", de Xavier Solà, amb 53.000 oients; "Les dones i els dies", amb Montse Virgili, amb 52.000 oients, i l'"En guàrdia!", amb Enric Calpena, amb 26.000 oients. "iCatExprés" també és el programa més escoltat en la seva franja horària, com el "Crims", amb Carles Porta, que l'escolten cada dissabte 45.000 oients. La seva fórmula s'ha convertit en una garantia d'èxit entre l'audiència, igual que "El segrest".

Catalunya Ràdio ha fet una ferma aposta per nous continguts i per d'altres que, abans de néixer, ja són garantia d'èxit per l'expectació generada. "El segrest" ha empès l'emissora a aconseguir el 2020 les seves millors audiències digitals. El podcast recrea el segrest de la farmacèutica d'Olot, Maria Àngels Feliu, atrapant l'audiència amb una narració icònica sobre la dignitat, la resistència, l'orgull i els límits de la crueltat humana.

Més dades
El "Tot costa", amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, també incrementa l'audiència i se situa en 87.000 oients diaris. L'"Estat de Gràcia", amb Roger de Gràcia, arriba als 67.000 oients, i el "Popap" de Mariola Dinarès en suma 65.000. El cap de setmana, "El suplement", amb Roger Escapa, obté els dissabtes una audiència de 317.000 oients, i els diumenges de 293.000. I el "Tot gira", amb David Clupés, en suma 131.000 els dissabtes i 136.000 els diumenges.
"APM?", "Adolescents XL" i "iCatKids", còmodes a la nova casa!
El nou estudi "radiovisual" d'iCat, estrenat l'any passat, ha estat un regal per a l'audiència amb un perfil més jove i amb més sentit de l'humor. La graella n'ha sortit beneficiada amb els projectes diaris dels "Adolescents XL", que hi han fet desfilar des de la Pati Pla i en Roc de la família del Super3, fins al president del Parlament, Roger Torrent. L'audiència del programa de Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet arriba als 37.000 oients diaris.
Els de l'"APM?" també se'n beneficien, i des de fa molt poc se'ls ha permès l'entrada perquè es puguin veure els seus gags diaris en directe. Cada tarda a les sis, des del 23 de novembre, l'equip, amb Xavi Cazorla, Joel Díaz, Candela Figueras i Ernest Codina, ens aporta dosis intangibles d'humor, també compartides a la nova llista del programa al canal de Catalunya Ràdio a YouTube. Les dades d'audiència? 38.000 oients diaris.

I els "iCatKids", el programa per a nenes i nens grans en què els pares i mares no tenen permès l'accés, també aprofita el nou estudi per posar-nos al dia del safareig de les xarxes socials. I si no en tens prou, tota la família està convidada al "KidsXS", que fa tribu esmorzant a iCat i fent el vermut a Catalunya Ràdio.
Catalunya Ràdio lidera les franges de 21 a 23 h i de 00 a 02 h de la matinada. És líder a Lleida i augmenta l'audiència a Tarragona. En aquesta tercera onada de l'EGM, Catalunya Informació incrementa l'audiència i assoleix els 96.000 oients diaris, Catalunya Música fa una forta pujada del 30% i arriba a 34.000 oients, i iCat en té 24.000.
Catalunya Ràdio és l'emissora que més creix a Catalunya, on RAC 1 lidera el rànquing [866.000], Catalunya Ràdio la segueix [641.000], la SER està en tercera posició [421.000] i la COPE, en la quarta [194.000].
- ARXIVAT A:
- EGMCatalunya Ràdio