Durant la darrera etapa del Ral·li Dakar, ens va semblar que Gerard Farrés no havia rebut ordres d'equip, que al South Racing havien considerat que els títols es guanyen a les pistes i no als despatxos, encara que siguin privats. Però no. Un quilòmetre abans del final del darrer tram cronometrat, a Qiya, Farrés va parar el seu Can-Am durant 5 minuts. Prou perquè Austin Jones, de 25 anys, aconseguís la victòria a la categoria T4. "Hem tingut un problema al darrer quilòmetre. L'hem pogut solucionar i després arribar a la meta. El nostre objectiu era treballar per a l'equip. Ho hem aconseguit. Amb aquest home al meu costat [el copilot Diego Ortega] hem demostrat compromís, i respecte, i tots els valors que ens defineixen. No podem estar més feliços de la nostra feina", explicava un Farrés que mirava d'amagar el que sentia per dins. Les dues últimes jornades, des que es va posar líder, repetia un mantra: el de no saber pocs mesos enrere si podria anar al Dakar. Abans de l'etapa final ja havia deixat clar el seu paper de gregari. D'un equip, el South Racing, que ha copat les sis primeres posicions de la general final als buggies T4. Al comunicat de l'equip, s'explica que Jones va ser capaç de donar la volta al desavantatge amb què començava l'etapa definitiva. La cosa va d'eufemismes, ja que Farrés va voler maquillar les ordres d'equip amb un inexistent problema elèctric. "El Dakar és el test definitiu de la competició off-road. No hi ha res que s'hi pugui comparar. Competir durant 14 dies a l'Aràbia Saudita, en terreny divers, i sobreviure, és més dur del que pots imaginar-te. No és només una prova de conducció, és un test mental. Hi ha una raó per la qual el Dakar és la cursa més dura del món del motor", comenta Jones.   Jones, guanyador de la categoria SSV T4 (Foto South Racing) Només que Jones no l'ha assaborida com cal. Ha tirat pel camí del mig. Amb el suport del fabricant del vehicle, la canadenca Can-Am, que és qui va decidir al final, per interessos purament comercials. I és legítim perquè així es van repartir els papers abans de començar. Tant de bo aquest gest que honora Gerard Farrés li serveixi en el futur per poder competir al Dakar per guanyar. Però en aquest comunicat de South Racing es troba a faltar alguna al·lusió a Farrés i Ortega. Cal esmentar també el podi d'Oriol Mena, com a copilot del liturà Rokas Baciuska, dins de l'estructura de South Racing.