Pla general de l'auditori on s'ha celebrat la taula rodona 'Recuperar els oients més joves', amb la participació de Catalunya Rà…
Pla general de l'auditori on s'ha celebrat la taula rodona 'Recuperar els oients més joves', amb la participació de Catalunya Ràdio, en el marc del congrés Radiodays Europe a Lisboa (Portugal)

Èxit de Catalunya Ràdio a Radiodays Europe amb l'aposta pels joves

La intervenció de Judith Argila aixeca expectació amb l'experiència d'"Adolescents XL" i els formats digitals i Mariola Dinarès fa un Popap especial des de Lisboa

Enllaç a altres textos de l'autor

Saül Gordillo

Director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA

@saulgordillo
Actualitzat

D'entre les poques intervencions al Radiodays Europe que s'ha celebrat aquests dies a Lisboa d'una ràdio del sud d'Europa, ha generat un interès massiu i especial la intervenció de Judith Argila, de la direcció de Mitjans Digitals de la CCMA en nom de Catalunya Ràdio, per explicar l'aposta exitosa pels joves de la ràdio pública catalana. Si mireu el vídeo a partir del minut 13:40, veureu com Catalunya Ràdio s'ha explicat amb orgull a 'la Champions de les ràdios', en una fita històrica per a la ràdio nacional de Catalunya precisament en un context de canvi i reptes apassionants a l'entorn de les audiències digitals, especialment entre el públic més jove.


 

Fa mesos, anys, de fet, que hem traçat una estratègia digital i d'FM per captar audiència jove i atraure nous públics més enllà de la graella de ràdio convencional. Fa mesos, anys, que la irrupció d'"Adolescents iCat", "Adolescents XL", "Kids", "Crims", "El búnquer" i de continguts nadius digitals a les plataformes pròpies i externes de Catalunya Ràdio i d'iCat, entre altres, obté uns resultats espectaculars d'audiència --més de mig milió de reproduccions mensuals només al nostre canal de YouTube--, però també és cert que aquesta aposta ha topat amb certa incomprensió local. És per aquest motiu que l'èxit de la intervenció de Catalunya Ràdio al Radiodays Europe gràcies a Judith Argila i el ressò que ha tingut el programa especial de Mariola Dinarès contribueixen a certificar l'encert d'aquesta estratègia, atrevida i fins i tot visionària atenent a les preocupacions que el sector ha expressat aquests dies a Lisboa vers els oients més joves. Ho van comentar Argila i Dinarès precisament el mateix dilluns al "Popap" de Catalunya Ràdio, minuts després de la seva intervenció, resumida al web oficial del congrés amb el titular "Win back younger listeners". Podeu escoltar l'àudio de l'entrevista.

Judith Argila durant la seva conferència al Radiodays de Lisboa
Judith Argila durant la seva conferència al Radiodays de Lisboa

Catalunya Ràdio ha aconseguit una nova fita, la de ser present i explicar-se com una gran ràdio europea al fòrum anual per excel·lència del nostre sector, que, per cert, també abraça el concepte de l'àudio i dedica especial atenció al fenomen del podcast. La setmana abans d'aquest Radiodays Europe a Lisboa ja explicàvem l'estratègia de la ràdio pública en la cloenda de la Primera Trobada de Podcasting de Catalunya, en el marc del Mercat de l'Audiovisual de Catalunya de Granollers, on vam fer un primer balanç del llençament íntegre a l'app i la web de Catalunya Ràdio del podcast de ciència ficció en so binaural "La torre de vidre".

Presentació de 'La torre de vidre' al Festival de Sitges
Presentació de 'La torre de vidre' al Festival de Sitges

Una sèrie de ficció, la primera de Catalunya Ràdio amb so immersiu, dirigida per Santi Faro i amb text d'Albert Sánchez Piñol, que precisament es va presentar al Festival de Cinema de Sitges entre mig centenar de participats que van equipar-se amb auriculars i antifaços per viure l'experiència del binaural amb tota la seva intensitat. Diumenge, Catalunya Ràdio obtenia una fita inèdita a Sitges, ser present en un festival de cinema fantàstic sense imatges, només amb so. Dilluns, Catalunya Ràdio lluïa a Lisboa l'estratègia amb els joves, una estratègia, per cert, molt rellevant per revitalitzar el català entre l'audiència jove del país a l'audiovisual.

Anar al contingut