Estat de Gràcia

Tres passos bàsics i eficients per perdre pes

Els tres pilars que repeteixen tots els nutricionistes quan els demanem una dieta per aprimar-nos
Adam Martín / Laura Larrégola
TEMA:
Salut
Tres passos bàsics i eficients per perdre pes

Quan ens plantegem perdre uns quants quilos, que no sabem com ens hem posat a sobre, és inevitable pensar que el primer és deixar de menjar aliments calòrics i el segon augmentar l'exercici físic. No direm que no, esclar, però abans de començar a autorestringir-nos us proposem tres passos previs que ens ajudaran, i molt, a aconseguir el nostre objectiu. Es tracta de tres accions que a priori poden semblar poc determinants, però que segons estudis reputats s'ha demostrat que funcionen. Així que agafa el boli o el teclat, que la cosa va d'escriure!

1- Apuntar tot el que es mengi:

És fonamental per tenir consciència del que s'ha ingerit. Es poden fer els àpats seguint una dieta saludable, però cal tenir present tot el que s'ha pogut picar entre hores, per poc que sigui. Quan fem memòria del que hem menjat, tendim a oblidar allò que resulta més hipercalòric i que mengem d'una manera molt ràpida en un moment perdut del dia.

 

Tres passos bàsics i eficients per perdre pes

 

2- Apuntar el pes:

És recomanable pesar-se de manera regular (un cop a la setmana seria el més indicat). Aquest és un consell que en alguns casos no es dona per evitar que ens obsessionem, però sovint passa que si es triga massa a comprovar el pes es perd la perspectiva i el control. Si et peses amb regularitat mai tindràs una sorpresa davant la bàscula, i si la tens, sabràs que t'estàs engreixant i l'augment de pes serà més fàcil d'abordar.

 

3- Apuntar l'activitat física que es fa cada dia:

Quan escrius el que has practicat tens una relació diferent amb allò que fas. Com que per aprimar-se és necessari un dèficit calòric, o sigui consumir menys del que es crema, saber exactament l'exercici que s'ha fet permet equilibrar el volum de la ingesta. El dia que has fet poc exercici has de reduir encara més la quantitat de menjar.

Tres passos bàsics i eficients per perdre pes
ARXIVAT A:
Salut

ÀUDIOS RELACIONATS