Guia ràpida per prevenir i combatre el restrenyiment
Consells bàsics per perdre la por a la tassa de vàter!
Guia ràpida per prevenir i combatre el restrenyiment
Estat de Gràcia

Guia ràpida per prevenir i combatre el restrenyiment

Consells bàsics per perdre la por a la tassa de vàter!

Adam Martín Actualitzat
TEMA:
Salut
Guia ràpida per prevenir i combatre el restrenyiment
Guia ràpida per prevenir i combatre el restrenyiment

El restrenyiment ocasional és un trastorn freqüent que, tot i que es considera lleu, pot provocar molt malestar. Una senzilla modificació d'hàbits i la reducció del consum de laxants pot millorar l'experiència d'aquells que ho pateixen en silenci.

El primer que cal aclarir és que no tothom que ho diu en té realment. No anar al lavabo cada dia no es considera restrenyiment, però quan hi anem menys de tres cops a la setmana, llavors sí que hem de pensar a posar-hi remei.

Cal tenir en compte que una de les primeres causes del restrenyiment és aguantar-se'n les ganes, així que el primer que s'ha de fer és anar-hi al primer avís.

 

Tres consells bàsics per prevenir-lo:

  • Activitat física: fer exercici regularment, encara que sigui de baixa intensitat, millora considerablement la motilitat intestinal.
  • Beure molta aigua: el budell gruixut està optimitzat per absorbir aigua. Si no bevem prou, la femta es torna dura i pot haver-hi dolor. No convé que es quedi gaire temps als budells.
  • Una bona alimentació: cal fer una dieta abundant en aliments rics en fibra (fruita, verdures, hortalisses i llegums). No abusar dels suplements o dels productes amb fibra afegida, que no actuen de la mateixa manera. El consum de fruita seca i llavors també ajuda al trànsit intestinal.

 

Ara desmuntem un mite: "La poma restreny". No hi ha cap estudi que ho hagi demostrat. De fet, ajuda a regular el trànsit perquè és rica en aigua i fibra soluble.

I el cafè?

El 30% de la gent té ganes d'anar al bany després de beure cafè. Per què? Hi ha diverses teories, entre les quals trobem el fet que estimula el còlon distal i que l'àcid clorogènic que conté pot fer que augmenti la producció d'àcid gàstric a l'estómac.

 

Aquests consells ens poden ajudar a prevenir el restrenyiment i, un cop solucionat, evitar que es repeteixi. Però si teniu restrenyiment crònic o problemes digestius recurrents, convé que ho consulteu a un especialista.

ARXIVAT A:
Salut

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut