Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Estat de Gràcia

5 errors que cometem quan decidim cuidar-nos

Córrer molt abrigat, saltar-se àpats o fer dietes miracle no millora la nostra salut

Adam Martín Actualitzat

La cosa sol anar així: un dia, després de mesos, anys, de sentir nutricionistes, metges, o divulgadors a la ràdio que diuen coses molt sensates - sí, és clar, parlo de mi - decidim començar a preocupar-nos per la nostra salut i posem fil a l'agulla.

El problema és que no sempre l'encertem amb les decisions que prenem. Aquí van cinc errors - se'n poden cometre molts més, segur! - que hem d'evitar si ens volem ocupar de veritat de la salut:

  1. Menjar versions light dels mateixos productes que ens agradaven. Malament, perquè "light", en realitat, no vol dir res o, almenys, no vol dir res que estigui relacionat amb la salut; és un concepte que només ens diu que aquell producte té un 30% menys de calories que la versió normal: per tant, segueix sent insà.
    A més, els estudis ens diuen que quan mengem productes light ens autoenganyem i n'acabem menjant més, i al final la ingesta calòrica és igual o superior que amb el producte normal.
    Guia pràctica per perdre pes de manera saludable, i mantenir-se!
    El pes que es perd amb les dietes miracle se sol recuperar al cap d'un mes (iStock)
  2. Confondre pes amb salut. Si bé és cert que hi ha una correlació i, en alguns casos, una relació directa entre obesitat i salut, perdre pes no sempre vol dir fer més salut. Si fem una dieta molt estricta i cap tipus d'activitat física, perdrem aigua, poc greix i, sobretot, massa muscular, i això no ens interessa. Estar prim no vol dir estar sa; només vol dir pesar menys. El pes és un paràmetre, però no és ni molt menys és el més important.
     
  3. Sortir a córrer abrigats, embolicats amb plàstics, jaquetes o faixes "reductores" per suar més i perdre més pes. No només no serveix de res, sinó que pot ser perillós. Primer, aquesta suor no és greix cremat, sinó aigua, i és la manera que té el cos de termoregular-se perquè quan fem exercici la temperatura corporal augmenta i hem d'eliminar l'excés de calor.
    Si estem embolicats, suarem, però no evaporarem la suor i, per tant, no refredarem el cos. Això és molt perillós, perquè ens pot conduir a patir un cop de calor. Sigui com sigui, aquest pes perdut és fals perquè és només aigua que tornarem a recuperar quan bevem. I recordem que no es pot eliminar greix de zones localitzades!
     

     

  4. No menjar prou. Menjar una trista amanida de fulla verda a la nit, o un iogurt, per perdre pes no és bona idea. Si reduïm les calories, el cos s'hi adapta de seguida i el nostre metabolisme basal –la despesa calòrica que fa el cos simplement per existir– també es redueix.
    Cal insistir que necessitem la ingesta equilibrada de nutrients per sostenir les funcions vitals, per mantenir amunt les defenses i per a una llarga llista de coses. És millor molts aliments baixos en calories, però densos en nutrients, no saltar-se àpats, controlar el que mengem entre hores i incrementar l'activitat física.
     
  5. Gastar diners en coses que no calen. El mercat està saturat de productes caríssims - cremes, batuts, suplements...-  que prometen ajudar-nos a perdre pes: ens enganyen, a llarg termini, sobretot. Tampoc cal gastar-se diners en superaliments o en màquines estranyes per fer sucs verds. La dieta sana és molt més senzilla, però, sobretot, és més barata!

NOTÍCIES RELACIONADES

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut