Anar a la navegació principal

"El búnquer", "Crims" i "Adolescents XL", la fórmula exitosa de Catalunya Ràdio

Modernitzar, rejovenir i innovar, amb lideratge d'audiència, consums digitals espectaculars i comunitats molt actives

Catalunya Ràdio acaba de renovar "El búnquer" i "Crims" per a la temporada que ve. Són dos programes d'èxit de la cadena que sonaran el proper setembre a l'antena i que tindran un gran consum digital a les plataformes pròpies (web i app) i al canal de YouTube de l'emissora pública.

"El búnquer" i "Crims" acumulen cada mes un volum de reproduccions d'àudio i visualitzacions de vídeo que converteixen aquests programes, juntament amb "Adolescents XL", en els fenòmens radiofònics que millor connecten amb l'audiència jove del país. Són continguts intergeneracionals, per descomptat, però la virtut d'"El búnquer", "Crims" i "Adolescents XL" és que han ajudat Catalunya Ràdio a convertir-se en l'emissora líder a nivell estatal entre els joves a la xarxa. Semblava impossible, però ha estat possible.

Modernitzar, rejovenir i innovar. I fer-ho amb "El búnquer" d'en PeyuJair Domínguez i Neus Rossell, el "Crims" de Carles Porta, i l'"Adolescents XL" de Roger CarandellMarta Montaner i Juliana Canet, que han esdevingut referents mediàtics al país.

"Crims" ha fet el salt a la televisió, i una part de la població catalana descobreix a la pantalla els casos que Carles Porta ha explicat prèviament al programa de ràdio i al podcast, que, setmana rere setmana, figura entre els més escoltats a l'aplicació mòbil i la web de Catalunya Ràdio.

"El búnquer" va rebre la setmana passada el Premi Ràdio Associació al millor programa de ràdio, i el discurs d'en Peyu en rebre el guardó es va viralitzar a les xarxes perquè feia una crida a posar remei al dèficit de contingut audiovisual en català adreçat als joves.

Precisament, en l'edició anterior dels Premis Ràdio Associació, "Adolescents XL" va merèixer una menció a la innovació per la fórmula multiplataforma, que s'ha demostrat exitosa pel més de mig milió de consums a YouTube, per l'impacte a Instagram i per l'enorme capacitat que està demostrant a l'hora de construir i projectar referents entre els usuaris més joves del país, i en català. "El búnquer" també supera el mig milió de reproduccions –en el format de ràdio visual– a YouTube, i va debutar a l'antena aquesta temporada obtenint 80.000 oients i el lideratge de la seva franja a l'EGM.

L'estratègia de l'actual direcció de Catalunya Ràdio ha reeixit, sí. Bons continguts, lideratge d'audiència en franges a l'EGM i consums espectaulars en l'àmbit digital. "Crims", "El búnquer" i "Adolescents XL" triomfen perquè ho fan més enllà de l'FM. Han esdevingut referencials, han creat comunitats molt actives al seu entorn i han afavorit nous hàbits de consum més enllà de la ràdio tradicional, és a dir, una ràdio consumida via podcast o vista a YouTube gràcies a les càmeres situades a l'estudi 2 de Catalunya Ràdio i a "El búnquer", en un indret no confessat fora de Barcelona.

Imaginari propi ("El búnquer"), compromís amb la llengua i referents actuals ("Adolescents XL"), i rigor en el tractament dels successos ("Crims"). I, per acabar-ho d'arrodonir, sinergies amb la televisió, perquè són continguts 360 graus que viuen molt bé a la pantalla (YouTube i C33) i evolucionen a TV3 amb xifres d'audiència envejables i imbatibles.

Els oients, espectadors i usuaris podran comptar a partir del setembre amb més humor, més crims i més comunitat jove. Reptes de país que es van assolint a la ràdio pública i que les xifres avalen.

Anar al contingut

En sintonia

Saül Gordillo (Calella, 1972)

Periodista. Director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Exdirector de l'Agència Catalana de Notícies i de l'edició del diari El Punt al Maresme. Excap de continguts digitals d'El Periódico de Catalunya. Autor del Bloc sense fulls des del 19 de juliol de 2004.

Cerca posts del blog

Últims posts