Descobrim un dels secrets més ben guardats d'"El segrest": la seva música
Cada capítol d'"El segrest" acaba amb la mateixa cançó. De qui és aquesta veu suau i trencada?
Descobrim un dels secrets més ben guardats d'"El segrest": la seva música
El segrest

Descobrim un dels secrets més ben guardats d'"El segrest": la seva música

Cada capítol d'"El segrest" acaba amb la mateixa cançó. De qui és aquesta veu suau i trencada?

Investigar i narrar l'experiència de Maria Àngels Feliu, tancada 492 dies en un forat, ha estat un repte per a Carles Porta i el seu equip. Una primera dificultat va ser escriure el guió. La base de la història és una quantitat ingent d'informació, dades i detalls que havien de prendre forma defugint la morbositat i mostrant la fortalesa psicològica de la farmacèutica. La segona dificultat va ser la posada en escena. Els efectes sonors i la música podien esguerrar la narració. Com trobar la banda sonora perfecta per a "El segrest"?

"La protagonista de la història és una dona i la cançó principal també havia de tenir veu de dona", explica Sergi Cutillas, responsable del muntatge d'"El segrest" i de la tria de Leonard Cohen com a sintonia de "Crims".

Dolors Martínez, directora artística del projecte i la veu de Maria Àngels Feliu al podcast, ho va tenir clar de seguida: "I'm in here", de la cantant australiana Sia, en versió acústica.


"La veu trencada i vellutada de la Sia reflecteix l'estat d'ànim de la nostra protagonista. La projecció emocional d'aquesta artista encaixava perfectament amb la història", assegura la Dolors.

La lletra també sembla feta a mida:

Soc aquí dins.
Algú em pot veure?
Algú em pot ajudar?

Soc aquí dins, una presonera de la història.
Algú em pot ajudar?

No pots sentir la meva crida?
Vindràs ara a buscar-me?
He estat esperant
que vinguessis a rescatar-me.
Necessito que sostinguis
tota la tristesa que jo no puc sostenir
i que viu a dins meu.

Soc aquí dins.
Estic intentant dir-te una cosa.
Algú em pot ajudar?

Soc aquí dins.
Estic cridant, però no em pots sentir.
Algú em pot ajudar?

No pots sentir la meva crida?
Vindràs ara a buscar-me?
He estat esperant
que vinguessis a rescatar-me.
Necessito que sostinguis
tota la tristesa que jo no puc sostenir
i que viu a dins meu.

Estic cridant, m'estic ensorrant.
Tinc por de tot
tancada dins d'aquests murs.
Digue'm que hi ha esperança per a mi.
Hi ha algú allà fora escoltant?

No pots sentir la meva crida?
Vindràs ara a buscar-me?
He estat esperant
que vinguessis a rescatar-me.
Necessito que sostinguis
tota la tristesa que jo no puc sostenir
i que viu a dins meu.

Soc aquí dins.
Algú em pot veure?
Algú em pot ajudar?

L'equip tenia clara la música de sortida per a cada capítol del podcast, però, i l'entrada? "Primer vam pensar a fer-la cantada i llarga a l'estil de 'Crims', però el Carles em va deixar clar que volia entrar molt ràpid a cada capítol", explica Sergi Cutillas.

Els acords misteriosos al principi de cada capítol, aquella melodia inquietant i hipnòtica, és obra de l'artista sueca Fever Ray, l'alter ego de Karin Dreijer Andersson.


El tema escollit és "Keep the streets empty for me", inclòs al disc "Fever Ray", publicat el 2009 i que The Guardian va descriure com "una meditació electrònica increïble" i un dels millors àlbums d'aquell any.

Anar al contingut