YouTube oferirà la possibilitat de veure unes 4.000 sèries de forma gratuïta, això sí, amb anuncis. De moment, el servei estarà disponible únicament als Estats Units. Aquest anunci no és, per dir-ho en terminologia sísmica de Califòrnia, The Big One, és a dir, el gran terratrèmol que pot desencadenar Google si entra definitivament en el terreny dels continguts audiovisuals. De moment, hi posa la plataforma, YouTube, i desafia el model de les altres grans tecnològiques: diu que no vol els nostres diners però sí els nostres cervells. Mirant anuncis, concretament. És allò que, quan tu no pagues per un servei, aleshores és que ets el producte.  YouTube no està sol: als Estats Units creix més ràpid l'streaming gratuït però amb anuncis que el de pagament. Potser Netflix, Amazon, HBO i companyia comencen a tocar el sostre. Potser no hi ha lloc per a totes i al final esclata la bombolla: s'estan invertint milionades en sèries no només pel retorn en subscripcions, sinó també per posicionar-se en una dura batalla empresarial. En tot cas, les sèries de primera divisió són encara prou cares per finançar-se només a cop d'anuncis. Però Google comença a experimentar, així que alerta. Aquest no és el Big One, però el proper podria ser-ho.