Netflix perd 200.000 usuaris en un trimestre, el primer que disminueix el nombre de subscriptors en 10 anys. Parafrasejant Antònia Font, "controla, que un LED vermell s'encén". 200.000 usuaris poden semblar poca cosa, quan en tens 221 milions. Però és un senyal d'alerta. Som davant una bombolla, amb aquest furor per les sèries? D'una banda, si veiem com ha canviat el consum audiovisual, és evident que episodis de 25 o 45 minuts són píndoles més fàcils de digerir en aquesta era d'ultrafragmentació del temps i de capacitat d'atenció limitada. Ara bé, i passo d'Antònia Font a Josep Pla: tot això qui ho paga? Les plataformes han fet una aposta molt forta per posicionar-se bé en aquest mercat emergent. Han gastat diners i diners, a vegades en productes molt prescindibles, i potser resulta que no hi ha lloc per a tothom. De moment, Netflix preveu perdre dos milions d'usuaris més aquest trimestre. Sent la líder, no serà la primera a caure, tot i que Disney amenaça d'arrabassar-li aquesta primera plaça. Sigui com sigui, és fàcil que, a cinc o deu anys vista, aquesta exuberància serièfila doni pas a un paisatge més eixut, però també més racional. Menjar menys i pair millor.