Obsolescència social progradamada
Des del 2008 han tancat el 64% de les entitats bancàries, dues de cada tres oficines
ANÀLISI

La gent gran, desatesa per la banca: obsolescència social programada

Actualitzat
TEMA:
Banca

"Fer cua al carrer davant les oficines dels bancs és una humiliació. Estar dempeus passant calor, fred o aguantant la pluja és inhumà. Fer perdre el temps és inútil, a més de car. No saber que per a la gent gran és difícil accedir al caixer o demanar cita prèvia és d'ignorants. De qui són els diners que teniu? Els nostres diners són nostres! Volem un tracte just i humà! Més oficines i més personal!"

Així de contundents es manifesten a l'Associació de Jubilats i Pensionistes de la Safor, al País Valencià. I com m'ha arribat? No per carta, és clar, ni ho he vist en un cartell enganxat pel barri perquè no visc a la Safor. M'ha arribat per les xarxes, aquestes que justament molta gent gran no dominen. Que aquesta reivindicació, que ja és viral, l'hagi fet una àvia moderneta i que hi entén, de noves tecnologies, o un net enrotllat a canvi (o no) d'una propineta, això rai. 

 

L'altre dia ho deien a TV3: des del 2008 han tancat el 64% de les entitats bancàries, és a dir, dues de cada tres oficines. I això, que ja comportava problemes a les zones rurals, comença a afectar les grans ciutats. 

Però el problema de fons és un altre i es diu obsolescència social programada: la de la gent (i no només la gran) que no té ni accés a internet ni recursos per manegar-se amb les noves tecnologies. Ni un veí, conseller Argimon, que et faci les gestions relacionades amb la covid, com l'administració de la vacuna en la seva primera, segona, tercera i espera't quina dosi. 

Com diuen els jubilats i pensionistes de la Safor, "governe qui governe, els drets es defensen". 

ARXIVAT A:
Banca
Anar al contingut