Aviat costarà trobar una sola polèmica de cert abast en la qual les xarxes socials no juguin un paper dubtós. L'experiment del periodista d'Associated Press és inapel·lable. Va publicar tres anuncis quasi idèntics a Facebook. Només canviava l'objecte que ell s'oferia a enviar per correu. En un eren píndoles abortives, en un altre una pistola i en el tercer marihuana. Facebook només va retirar, i en menys d'un minut, el de les píndoles. Té sentit que l'algoritme intenti limitar la venda de medicines per correu. Però la sensació és que els automatismes del colós governat per Mark Zuckerberg sempre s'entrebanquen amb el mateix biaix moral. I encara fa més por pensar que als Estats Units moltes dones han decidit eliminar les aplicacions amb les quals controlaven la regla: els fa por que en el futur les dades puguin servir per demostrar que han avortat. En un moment de regressió de drets, cal exigir als magnats de la tecnologia que sàpiguen identificar el costat correcte de la història. I que això passa per facilitar el progrés, no pas per fer el joc a lleis que busquen fer-nos tornar a cinquanta anys enrere.