L'ampliació de l'aeroport del Prat s'ha convertit en un dels grans debats dels últims dies. Fins a 200 entitats de l'àmbit econòmic han reclamat que les administracions es posin d'acord per consolidar l'aeroport de Barcelona com a hub internacional i incrementar-ne el flux de passatgers. La proposta d'Aena és allargar la tercera pista uns 500 metres, de manera que arribi a tocar a l'estany de la Ricada. Una idea que no convenç a alguns ajuntaments, ni tampoc a organitzacions socials, veïnals i ecologistes del delta del Llobregat, que creuen que aquesta ampliació malmetrà la zona.  L'economista i col·laborador d'"El matí de Catalunya Ràdio", Xavier Sala-i-Martín, creu que ampliar els vols intercontinentals a l'aeroport del Prat convertiria Barcelona en un centre on les empreses vegin un atractiu on posicionar-se: "Si això requereix ampliar l'aeroport, que s'amplïi. Si hi ha alguna altra solució alternativa, que jo desconec, que la utilitzin. Però la prioritat és connectar Barcelona (amb el món)" Sala-i-Martín recalca que l'objectiu d'aquesta ampliació no seria, en cap cas, atraure turistes, sinó grans empreses que vulguin ubicar una sucursal a una ciutat europea estratègica com Barcelona. La proposta d'ampliació de l'aeroport del Prat genera debat entre empreses, ajuntaments i ecologistes (EFE / Alejandro García) Duplicar el model d'Itàlia o d'Alemanya Sala-i-Martín defensa que les grans empreses multinacionals prefereixen instal·lar les seves sucursals a llocs on tinguin un vol directe. És molt diferent haver de fer escala, a no fer-la. Per tant, si Barcelona no té aquests vols intercontinentals, aquestes empreses aniran a parar a Madrid i es perdrà la capacitat de tenir sous més elevats i una economia molt més competitiva.   De fet, l'economista explica que a molts països els aeroports principals no es troben a les capitals, sinó en ciutats on hi ha un ampli teixit empresarial. "A Itàlia l'aeroport més gran no és el de Roma, és el de Milà. Passa el mateix a Alemanya, on l'aeroport més gran és el de Frankfurt, no el de Berlín. Són ciutats que tenen grans empreses, capaces de pagar grans salaris" Sala-i-Martín desconeix si l'ampliació de l'aeroport és l'única solució possible, però afirma que és necessari que Barcelona es pugui comunicar facilment amb Amèrica, Àsia, Àfrica o Oceania. El projecte d'ampliació de l'aeroport, que ara està sobre la taula del govern de Pere Aragonès, suposaria la inversió de 1.700 milions d'euros en els propers 5 anys. La Generalitat, però, haurà de lidiar amb l'oposició de la majoria d'ajuntaments de la zona, incloent-hi el de Barcelona, i també de diferents entitats ecologistes.