Els arguments de Sala-i-Martín a favor de l'ampliació de l'aeroport del Prat
L'economista creu que l'augment de vols intercontinentals convertirien Barcelona en una ciutat estratègica per a les empreses
Els arguments de Sala-i-Martín a favor de l'ampliació de l'aeroport del Prat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
El matí de Catalunya Ràdio

Els arguments de Sala-i-Martín a favor de l'ampliació de l'aeroport del Prat

L'economista creu que l'augment de vols intercontinentals convertirien Barcelona en una ciutat estratègica per a les empreses

Actualitzat
TEMA:
Aeroports

L'ampliació de l'aeroport del Prat s'ha convertit en un dels grans debats dels últims dies. Fins a 200 entitats de l'àmbit econòmic han reclamat que les administracions es posin d'acord per consolidar l'aeroport de Barcelona com a hub internacional i incrementar-ne el flux de passatgers.

La proposta d'Aena és allargar la tercera pista uns 500 metres, de manera que arribi a tocar a l'estany de la Ricada. Una idea que no convenç a alguns ajuntaments, ni tampoc a organitzacions socials, veïnals i ecologistes del delta del Llobregat, que creuen que aquesta ampliació malmetrà la zona. 

L'economista i col·laborador d'"El matí de Catalunya Ràdio", Xavier Sala-i-Martín, creu que ampliar els vols intercontinentals a l'aeroport del Prat convertiria Barcelona en un centre on les empreses vegin un atractiu on posicionar-se:

"Si això requereix ampliar l'aeroport, que s'amplïi. Si hi ha alguna altra solució alternativa, que jo desconec, que la utilitzin. Però la prioritat és connectar Barcelona (amb el món)"

Sala-i-Martín recalca que l'objectiu d'aquesta ampliació no seria, en cap cas, atraure turistes, sinó grans empreses que vulguin ubicar una sucursal a una ciutat europea estratègica com Barcelona.

La proposta d'ampliació de l'aeroport del Prat genera debat entre empreses i ajuntaments
La proposta d'ampliació de l'aeroport del Prat genera debat entre empreses, ajuntaments i ecologistes (EFE / Alejandro García)


Duplicar el model d'Itàlia o d'Alemanya

Sala-i-Martín defensa que les grans empreses multinacionals prefereixen instal·lar les seves sucursals a llocs on tinguin un vol directe. És molt diferent haver de fer escala, a no fer-la. Per tant, si Barcelona no té aquests vols intercontinentals, aquestes empreses aniran a parar a Madrid i es perdrà la capacitat de tenir sous més elevats i una economia molt més competitiva.
 

De fet, l'economista explica que a molts països els aeroports principals no es troben a les capitals, sinó en ciutats on hi ha un ampli teixit empresarial.

"A Itàlia l'aeroport més gran no és el de Roma, és el de Milà. Passa el mateix a Alemanya, on l'aeroport més gran és el de Frankfurt, no el de Berlín. Són ciutats que tenen grans empreses, capaces de pagar grans salaris"

Sala-i-Martín desconeix si l'ampliació de l'aeroport és l'única solució possible, però afirma que és necessari que Barcelona es pugui comunicar facilment amb Amèrica, Àsia, Àfrica o Oceania.

El projecte d'ampliació de l'aeroport, que ara està sobre la taula del govern de Pere Aragonès, suposaria la inversió de 1.700 milions d'euros en els propers 5 anys. La Generalitat, però, haurà de lidiar amb l'oposició de la majoria d'ajuntaments de la zona, incloent-hi el de Barcelona, i també de diferents entitats ecologistes.

ARXIVAT A:
Aeroports

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut