La Camorra napolitana a Catalunya: connexió Barcelona-Nàpols
En els atracaments amb violència que hi va haver del 2002 al 2008, els criminals s'enduien fins a més de 100.000 euros d'una tacada
Carles Porta mira de posar llum a la foscor en un cas que va posar la policia en estat d'alerta. El modus operandi dels atracadors no s'havia vist mai, i la manera que tenien d'entrar i sortir del país va agafar els investigadors per sorpresa.
Quan: abril del 2008
On: Barcelona
Com: són les 8 del matí i els treballadors de l'oficina de La Caixa de Pensions del número 315 del carrer Aragó arriben a l'entitat. El primer que fan és activar el mecanisme d'obertura de la caixa forta abans d'obrir les portes als clients, a dos quarts de nou. El dia no comença amb bon peu. Pocs minuts després entren a l'entitat dos individus armats i s'enduen 52.000 euros. És un atracament net i professional, amb l'oficina buida de clients.