Catalunya Ràdio guanya un 31% d'audiència digital l'últim any
L'emissora frega els 900.000 usuaris únics a l'abril, segons l'últim balanç de la consultora Comscore
L'audiència digital de Catalunya Ràdio continua creixent, ara coincidint amb el període de la pandèmia pel coronavirus. L'aposta pel servei públic, la informació i la proximitat, sense abandonar l'entreteniment, s'ha traduït en 898.000 usuaris únics que aquest mes d'abril han consultat o escoltat continguts de l'emissora a internet.
Segons les dades de la consultora Comscore, aquesta audiència representa un increment del 31% respecte de fa un any, a l'abril del 2019.
Les audiències internes d'Adobe Analytics indiquen que els continguts més escoltats a la carta el mes passat són els programes "El matí de Catalunya Ràdio", amb 152.000 reproduccions, l'"APM?" i el "Revolució 4.0".
Els àudios més escoltats han estat:
1- La conversa de l'"APM?" amb el Menchu, un "pijo" de Barcelona que no para de pujar i baixar de la Cerdanya sense fer cas de les obligacions del confinament.
2- L'informe del professor de la Universitat Colúmbia Xavier Sala-i-Martín sobre les possibilitats de trobar una vacuna per a la Covid-19: "Tenim 7.500 milions de cervells al món que s'han conjurat per resoldre un mateix problema, de forma coordinada. Això no havia passat mai abans en la història de la humanitat".
3- L'anàlisi del catedràtic d'Economia Santiago Niño-Becerra, on analitza l'anunci del Fons Monetari Internacional advertint que s'acosta la pitjor crisi econòmica dels darrers 80 anys.
Segons Comscore, Catalunya Ràdio i TV3 han interessat al 57% dels internautes catalans aquest mes de confinament. En concret, TV3 ha estat líder cada mes durant els 3 últims anys. En aquest últim balanç ha superat els 3.000.000 d'usuaris únics.