Catalunya Ràdio fa el millor tancament de temporada de la seva història

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans, 622.000 oients han escoltat cada dia l'emissora durant la segona onada del 2019.
Actualitzat

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Mònica Terribas, augmenta 21.000 oients en un any i continua sent el programa més escoltat de l'emissora, amb 489.000 oients diaris.

El "Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner, és l'informatiu més escoltat de Catalunya amb 144.000 oients diaris i un increment del 6% respecte de fa un any i lidera la franja de 15 a 16 h.

El magazín de tarda "Estat de Gràcia", amb Roger de Gràcia, puja 56.000 oients i se situa en 133.000 oients, la segona millor xifra des del 2004.

Els bons resultats d'aquests tres programes els situen en el rànquing dels 10 programes més escoltats de Catalunya.

El "Popap", amb Mariola Dinarès, amb 76.000 oients diaris, augmenta la seva audiència respecte de la segona onada del 2018.

L'informatiu "Catalunya vespre", amb Kílian Sebrià, puja respecte de fa un any i obté 64.000 oients.

El cap de setmana, "El suplement", amb Roger Escapa, supera les xifres de fa un any i arriba als 317.000 oients els diumenges.

El magazín esportiu "Tot gira", amb David Clupés, incrementa l'audiència respecte del juny del 2018 i arriba als 185.000 oients els dissabtes.

També són líders en les seves franges dels dissabtes els programes "Solidaris", amb Albert Segura, que aconsegueix 69.000 oients, i "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, que arriba als 29.000.

Segons les dades de l'EGM, aquesta segona onada, 99.000 persones han escoltat cada dia Catalunya Informació, i 22.000, Catalunya Música, i són líders en les seves temàtiques.

iCat, amb 36.000 oients, aconsegueix la seva millor audiència des de la tornada a l'FM.

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans, 622.000 oients han escoltat cada dia Catalunya Ràdio durant la segona onada del 2019, el millor tancament de temporada de la seva història i retalla la diferència amb la competència en 57.000 oients en un any. Els programes "El matí de Catalunya Ràdio", "Catalunya migdia" i "Estat de Gràcia" de situen en el rànquing dels 10 programes més escoltats de Catalunya.

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Mònica Terribas, continua sent el programa més escoltat de l'emissora amb 489.000 oients diaris, puja 21.000 oients respecte de la segona onada del 2018, un increment del 4%, i retalla també en 66.000 oients la diferència amb "El món a RAC1".

L'informatiu "Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner, és el més escoltat amb 144.000 oients diaris, un augment del 6% respecte de fa un any, i lidera la franja de 15 a 16 h.

El magazín de tarda "Estat de Gràcia", amb Roger de Gràcia, puja 56.000 oients i se situa en 133.000 oients, la segona millor xifra des del 2004.

Obtenen també un increment d'audiència respecte de fa un any el programa de tendències a les xarxes socials "Popap", amb Mariola Dinarès, que gairebé duplica l'audiència amb 76.000 oients; l'informatiu "Catalunya vespre", amb Kílian Sebrià, que arriba als 64.000 oients i puja un 4,5%, i el programa de la matinada radiofònica "La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, que obté 18.000 oients.

El magazín matinal del cap de setmana "El suplement", amb Roger Escapa, obté 308.000 oients el dissabte, i 317.000, el diumenge, dia en què augmenta un 3% la seva audiència respecte de la mateixa onada del 2018.

El programa esportiu de les tardes, "Tot gira", amb David Clupés, obté 185.000 els dissabtes, amb un increment del 14% en un any, i obté 137.000 oients els diumenges. El "Tot gira migdia", amb Maria Guixà, aconsegueix 48.000 oients els dissabtes i 31.000 els diumenges.

El programa "Solidaris", amb Albert Segura, lidera la seva franja dels dissabtes amb 69.000 oients i puja respecte de l'onada anterior, i "El divan", amb Sílvia Cóppulo, aconsegueix 65.000 oients.

Les estrenes de la nova temporada de Catalunya Ràdio, "Crims", amb Carles Porta, obté 56.000 oients, i "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, lidera la seva franja dels dissabtes amb 29.000 oients.

El "Catalunya migdia (cap de setmana)", amb Neus Bonet, obté 55.000 oients els dissabtes i 43.000 els diumenges.

També augmenten els seus resultats respecte de fa un any els programes "Ciutat Maragda", amb David Guzman, que obté 49.000 oients i un augment del 4%; "Generació digital", amb Albert Murillo, que aconsegueix 36.000 oients i una pujada del 44%; "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, que amb 34.000 oients augmenta un 4%; "L'ofici de viure", amb Gaspar Hernàndez, que duplica la seva audiència amb 33.000 oients, i "En guàrdia!", amb Enric Calpena, que aconsegueix 18.000 oients. 

El canal temàtic Catalunya Informació es manté líder en el seu àmbit amb 99.000 oients.

El canal de música i cultura iCat obté 36.000 oients, la seva millor audiència des de la tornada a l'FM.

L'emissora de música clàssica Catalunya Música obté 22.000 oients.

En declaracions al programa "El matí de Catalunya Ràdio", Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio, s'ha mostrat molt satisfet amb unes xifres que "consoliden el creixement de la ràdio pública amb dos tancaments de temporada consecutius de rècord". Gordillo ha destacat la tasca dels professionals de Catalunya Ràdio, "que han afrontat un final de temporada amb dos processos electorals i un judici que alteren molt el dia a dia dels equips i per això aquestes xifres tenen un doble mèrit". "Volem competir i ho estem aconseguint, fent una ràdio de servei que no és incompatible amb la millora de l'audiència", ha afegit el director del grup d'emissores, que també ha posat de relleu l'audiència d'iCat, que "ha doblat les xifres en un any, amb una audiència fidel i creixent i amb molt bona acollida per part dels sectors culturals del país". 

El cap de Continguts de Catalunya Ràdio, Santi Faro, ha subratllat: "Es consoliden les apostes de programació i la tendència de creixement, amb unes xifres que demostren que informem molt bé i que també entretenim molt bé". Faro ha destacat la consolidació de programes "que caracteritzen Catalunya Ràdio com a ràdio pública", com ara "Solidaris" i "Un restaurant caníbal a Berlín", i ha lloat també la tasca dels professionals de Catalunya Ràdio, capaços de treballar "en un context de tensió informativa".

 

catradio.cat

facebook.com/catradio

twitter.com/catalunyaradio

catradio.cat/catinfo

twitter.com/catinformacio

catmusica.cat

twitter.com/catalunyamusica

iCat.cat

facebook.com/iCat

twitter.com/iCatfm