Montblanc, a la Conca de Barberà, i Sant Jordi és un binomi difícil de trencar. La llegenda d'aquest cavaller, la princesa i el drac és l'atractiu turístic que més visitants atreu a través de la Setmana Medieval, que se celebra anualment a partir del 23 d'abril. Més enllà dels actes puntuals d'aquesta festa, es vol aprofitar per atraure turisme a la població durant tot l'any. La Setmana Medieval de Montblanc és el reclam turístic més important del municipi (Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi) De fet, aquest esdeveniment és un dels recursos per fer visible el ric patrimoni històric del municipi.   Una ruta virtual per fer tot l'any A banda de les nombroses activitats centrades en la recreació de la llegenda de Sant Jordi i de l'època medieval, enguany l'Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi ha fet un nou pas per donar a conèixer Montblanc i la Setmana Medieval a través del projecte "Sant Jordi tot l'any". Es tracta d'una ruta virtual pel nucli del municipi a través de l'aplicació Imageen, que aspira a recrear diferents escenes de la llegenda però també l'aspecte que devia tenir la vila durant l'edat mitjana. Enguany s'ha presentat el projecte amb la primera escena situada al lloc on suposadament el cavaller va matar el drac, al portal de Sant Jordi de la muralla, que data del segle XIV, com explica Maties Martí, president de l'Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi "El primer que hem fet és digitalitzar tota la part de la muralla de Sant Jordi. És un espai molt important de la muralla i, d'aquesta forma, s'ha pogut recrear com era aquella zona durant l'època medieval. Hem intentat recrear una part històrica important de la vila de Montblanc, juntament amb una part de llegenda." Enguany s'ha presentat la primera de les escenes incloses a l'app Imageen Montblanc (Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi) Per fer aquesta recreació del Montblanc medieval, s'ha comptat amb l'assessorament de tres historiadors locals. En aquesta primera escena recreada es pot veure un moment cabdal de la llegenda. "Amb aquesta aplicació es pot veure la mort del drac, com Sant Jordi entrega la rosa a la princesa, acompanyat d'un monòleg molt bonic que fan els dos personatges." La idea és que any rere any s'hi incorporin noves escenes per articular un itinerari que dugui el visitant a recórrer els carrers del municipi. D'aquesta manera, durant tot l'any, es vol donar més difusió a la Setmana Medieval de Montblanc, especialment pensant en el públic familiar. L'app Imageen Montblanc recrea la llegenda de Sant Jordi i el Montblanc medieval (Ass.  Medieval de la Llegenda de Sant Jordi) Montblanc, més enllà de la llegenda de Sant Jordi I precisament, aprofitant el revulsiu que suposen la figura de Sant Jordi i la Setmana Medieval, l'Oficina de Turisme de Montblanc aprofita per captar visites durant tot l'any amb altres propostes culturals, de lleure, oci i restauració. Joaquim Queralt, tècnic de l'Oficina de Turisme de Montblanc "Es van començar a proposar esdeveniments, com ara el Terrània, que és el Festival Internacional de Ceràmica de Montblanc; Clickània, que està dedicat al món de Playmobil; Safrània, que va derivar en activitats al llarg de l'any, i per últim, Brickània, que està dedicat al món de Lego. Totes aquestes activitats tenen com a objectiu atraure públic de proximitat, que té ganes de fer coses diferents en família, sense deixar els petits a banda. Al contrari, es promou la interacció entre infants i adults." Respira Montblanc és una entitat que aglutina agents del sector turístic del municipi (Respira Montblanc) Respira Montblanc L'altra vessant que s'ha treballat és la promoció d'activitats de lleure, oci i restauració que es presenten sota un nou paraigua batejat com "Respira Montblanc". Una iniciativa sorgida en temps de pandèmia, quan els diferents agents econòmics van voler fer una aposta conjunta per promoure l'activitat al municipi que va derivar en la creació d'una associació i que enguany organitza el seu primer festival. "Té com a objectiu ser un aparador de les activitats que organitzen al llarg de tot l'any tots aquests membres del projecte Respira Montblanc, i que durant un cap de setmana es pugui veure tot el que es fa. Només és un aparador per recordar, per poder també fer reserves més endavant." L'entorn natural L'altre eix d'aquesta promoció turística de Montblanc és donar a conèixer l'entorn natural. "Montblanc és la porta de les muntanyes de Prades i té un entorn molt variat. En els darrers temps s'ha potenciat molt i, sens dubte, el projecte Respira Montblanc ha ajudat molt a evidenciar-ho i que es puguin fer moltes activitats pensades no per a grans experts en anar a caminar, sinó per donar-ho a conèixer en família. Unes sortides que a més es poden fer en companyia de guies que et van introduint una mica en el respecte cap a aquest entorn." La cascada de la Vall és un dels espais naturals propers a Montblanc que són de fàcil accés (Oficina de Turisme de Montblanc) Des de l'oficina de turisme s'admet que el fenomen de Sant Jordi potser ha eclipsat una mica el descobriment d'aquest entorn i altres possibilitats del territori, però a la vegada ho veuen com un gran revulsiu per donar a conèixer Montblanc més enllà de la llegenda i promoure que el visitant aprofundeixi en el coneixement d'aquest racó de la Conca de Barberà. Teniu més rutes per fer turisme a la web del programa "Un país per voltar".