El 35 per cent dels consumidors a Espanya ha comprat alguna cosa de segona mà els últims 12 mesos, bé en una botiga física o per internet, i el que més és compra és roba. La botiga més utilitzada és virtual, Wallapop, i la fan servir més del 60 per cent dels consumidors d'articles de segona mà, segons dades del portal d'estadístiques Statista. Per què creix la compra de roba de segona mà? Les raons del creixement d'aquest tipus de consum són diverses. Amb la crisi derivada de la pandèmia hi ha més famílies que van justes de diners i la segona mà és una opció més assequible.    María Dolores Fernández, de la botiga Amiga a Tarragona, ha notat un increment de clients i de vendes:  "Venem més roba de segona mà per la situació econòmica que està passant la gent. Hi ha força clientela últimament i clients nous." La reutilització de roba guanya adeptes En segon lloc, la segona mà també és una manera de tenir roba de marca a millor preu.  Segons Abert Vinyals, professor de Psicologia del Consum a l'Escodi, l'Escola Universitària de Comerç, hi ha un tipus de consumidor de poder adquisitiu mitjà que vol vestir amb roba de marca, i el mercat de segona mà és la manera d'accedir-hi:  "Hi ha tot un mercat de productes als quals no podria arribar la gent de classe mitjana però que estan més barats perquè són de segona mà. Els joves cerquen aquests productes que nous són prohibitius, busquen aquest luxe assequible." Inma Rodríguez-Ardura, catedràtica de Màrqueting dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC, creu que molts joves s'estimen més tenir roba de marca encara que sigui usada, que no pas peces noves bàsiques, perquè vestir de marca "mola":  "Per la pressió social que perceben aquets nens i adolescens sobre la necessitat que creuen que tenen de tenir articles de determinades marques. Per tant, tot i haver-hi al mercat marques més assequibles, algunes famílies opten per comprar de segona mà peces més costoses o de luxe." La segona mà és una opció per tenir roba de marca a preus assequibles I, finalment, existeix un consumidor cent per cent sostenible que troba en la segona mà la manera de fer un consum ètic i responsable sense gastar molts diners, segons Inma Rodríguez-Ardura:  "Consumidors que tenen més sensibilitat o una visió més crítica decideixen distanciar-se del sistema o de la producció massiva. Una opció són peces de vestir fetes amb materials i de manera sostenible, però sovint és car. Per això, la segona mà es presenta com una alternativa  per a les opcions de compra més responsables." A la botiga Troballes, de Càritas, situada a l'eix comercial de Lleida, cada cop troben tenen més clients amb aquest perfil: "Cada vegada entra més gent a la botiga que no vol comprar roba nova.  Tant persones grans com sobretot joves. L'altre dia va venir un nen d'uns 9 anys, amb la seva mare i  la seva germana, que només volia roba de segona mà."  I hi ha qui opta per la segona mà perquè busca roba de dècades passades, estil vintage, com explica Albert Vinyals:  "Roba dels 70-80 per a un tipus de consumidor que si bé fa una aposta per la sostenibilitat, també hi té molt a veure un estil de vestir." L'estil vintage, un altre motiu per comprar roba de segona mà Necessitat, tendència o consum sostenible i ètic: en qualsevol cas, la compra de roba de segona mà va a més, i és una opció cada cop més ben valorada socialment.