Netflix portava dos trimestres creuant els dits perquè la caiguda d'abonats registrada durant el 2022, que superava el milió de baixes a nivell global, fes un tomb. I ho ha aconseguit en el tercer trimestre. En només tres mesos no tan sols ha recuperat el terreny perdut, sinó que ha incorporat més subscriptors dels que havia perdut. En total, ha anunciat 2,4 milions d'altes, que fins i tot és més del que havien previst a principis d'any. Ara, el gegant de l'"streaming" ja supera els 223 milions d'abonats a 190 països. El rebot a la borsa ha estat del 14% i ja mira l'horitzó amb optimisme, després d'un sotrac important en què les seves accions havien perdut un 64% del seu valor en només sis mesos. Netflix ha recuperat el terreny perdut el tercer trimestre de l'any 2022 (Pixabay/Tumisu) Tot i això, el mercat del vídeo "on demand" viu un moment clau en què s'han de repensar estratègies. El context competitiu obliga a tots els actors a prendre mesures perquè aquest creixement es mantingui. Noves mesures per mantenir el creixement La principal mesura és la introducció de la publicitat. Això arribarà a Netflix Espanya el 10 de novembre. La subscripció amb anuncis costarà 5,49 euros al mes, un preu inesperadament baix que demostra la voluntat de la plataforma de fer front a la situació i avançar-se a la competència. Segons la financera JP Morgan, ser la primera li reportarà uns 600 milions de dòlars només per la publicitat a Nord-amèrica. La resta, com HBO Max o Disney+, estan esperant a veure com li funciona a Ted Sarandos per implementar uns plans similars que ja tenen a punt. Però Netflix serà el conillet d'Índies i oferirà entre 4 i 5 minuts de publicitat per hora d'emissió. A més, els abonats d'aquest paquet no podran descarregar els continguts. La subscripció amb anuncis de Netflix oferirà entre 4 i 5 minuts de publicitat per hora d'emissió (Reuters/Bing Guan) L'altra mesura serà controlar més l'ús que fan els seus abonats dels comptes compartits. Així ho han destacat també durant la presentació dels resultats financers del tercer trimestre, amb 1.398 milions de dòlars de beneficis. L'amenaça que va fer pública el 2019 ja s'ha consumat. A principis del 2023 posaran fi al fet que molts abonats feien servir l'abonament premium per dividir despeses amb amics i/o familiars i aconseguir quotes més econòmiques.   Netflix recorda que només poden fer ús del compte contractat les persones que viuen a la mateixa llar, cosa que comprovarà a través de la IP amb la qual es connecten a la plataforma els diferents dispositius de cada habitatge. Per tant, quan detecti un ús continuat des de diferents IP, prendrà mesures. La idea és cobrar un càrrec extraordinari, com si l'abonat tingués un segon compte, com ja estan posant en pràctica a Xile, Costa Rica i el Perú. Això sí, el cobrament no serà automàtic i abans permetrà que l'abonat creï subcomptes amb un cost addicional o transfereixi alguns dels seus perfils a un compte nou. I, també permetrà que un abonat marxi fora de casa temporalment, de viatge, per exemple, i, per comprovar-ho, efectuarà un procés de validació personal per confirmar que no es tracta d'una tercera persona.