Alban Gerhardt
Alban Gerhardt
Divendres 1 de març, a les 20h

El violoncel·lista Alban Gerhardt i l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Baviera, des de Munic

El divendres 1 de març, a les 20 h, Catalunya Música transmetrà des de l'Herkulessaal de Munic el concert del violoncel·lista Alban Gerhardt i l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Baviera dirigida per Cristian Macelaru, amb obres de Benjamin Britten, Edward Elgar i Ralph Vaughan Williams. És un dels concerts més destacats de l'actual temporada de l'orquestra bavaresa. Els comentaris de la transmissió els farà Maria Montes

En el seu proper concert de l'1 de març l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Baviera ha preparat un programa dedicat a música anglesa del segle vint i ha convidat com a solista el violoncel·lista Alban Gerhardt. Aquest virtuós músic alemany ha aconseguit situar-se entre els solistes més apreciats de l'actualitat, perquè a cada nova aparició seva, tant en recital com en concert simfònic, desplega la seva intensa musicalitat i una curiositat musical insaciable. Sota la batuta del director romanès Cristian Macelaru, Gerhardt interpretarà un dels pilars del repertori pel seu instrument: el Concert per a violoncel i orquestra op. 85 que Edward Elgar va compondre el 1919 i que va saltar a la fama l'any 1961 gràcies a les superbes interpretacions que en va oferir la violoncel·lista Jacqueline du Pré. Des d'aleshores els millors intèrprets de violoncel tenen aquesta obra al seu repertori i també és de les peces predilectes dels melòmans d'arreu del món. 


A més d'aquest concert, l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Baviera interpretarà  dues obres més. Primer els "Quatre interludis marins" de "Peter Grimes", de Benjamin Britten, que són quatre interludis orquestrals que fan d'introducció als diferents actes o bé de transició entre els quadres de l'òpera i que evoquen l'atmosfera canviant d'un petit poble de pescadors anglès banyat pel mar. I després també oferirà la Simfonia n. 4 que Ralph Vaughan Williams va dedicar al compositor Arnold Bax. La va compondre entre el 1931 i el 1934 i a diferència de les seves simfonies anteriors té un to clarament dramàtic i no té cap títol. Segurament perquè el compositor afirmava que amb aquesta obra havia volgut fer música pura, sense cap inspiració incidental o externa.


La transmissió en directe d'aquest concert estarà disponible durant un mes als webs de Catalunya Música i Catalunya Ràdio.

Anar al contingut