Kazushi Ono - OBC
Kazushi Ono - OBC
Diumenge 15 de desembre, al les 11.00

Catalunya Música ofereix en directe l'oratori "El Messies" amb l'OBC des de L'Auditori

Diumenge, 15 de desembre, a les 11.00, Catalunya Música transmetrà en directe, des de L'Auditori de Barcelona, un dels concerts de la temporada de l'OBC (Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya), amb una de les grans obres del repertori simfònic-coral, l'oratori "El Messies", de Georg Friedrich Händel. Els comentaris de la transmissió els farà Joan Vives

En aquesta ocasió el director titular de l'OBC, el japonès Kazushi Ono, dirigirà l'obra mestra de Händel sense talls ni adaptacions, amb un repartiment format per veus de casa nostra: la soprano María Hinojosa, la mezzosoprano Mireia Pintó, el tenor Alejandro del Cerro i el baríton Josep Ramon Olivé i el paper destacat del Cor Bruckner Barcelona, que dirigeix Júlia Sesé, i el Cor Lieder Càmera, que lidera Josep Vila i Casañas.

L'oratori "El Messies" s'ha convertit en una de les obres més icòniques de la vida musical. S'interpreta arreu del món, sobretot per Nadal i Setmana Santa, davant d'un públic fidel i sempre entusiasmat per una partitura que ha transcendit generacions i fronteres des de la seva estrena a Dublín, el 13 d'abril de 1742.

Georg Friedrich Händel, pare de l'oratori anglès, i el seu llibretista, Charles Jennens, a finals de la dècada de 1730 havien compost un bon grapat d'oratoris que van aconseguir captar l'atenció d'un nou públic. Eren amants de la música de les classes mitjanes, que apreciaven els textos anglesos i un to moral elevat. Aquell nou gènere era semblant a l'òpera en la successió de números vocals i la divisió de l'obra en actes, però s'interpretava en condicions de concert, sense vestuari ni posada en escena, amb un accent més marcat en el cant coral i generalment tractava un tema bíblic o religiós. Però Händel encara necessitava convèncer la gent que l'oratori anglès era el futur, després del declivi de l'òpera italiana a Anglaterra. No va ser fins a l'estrena d'"El Messies", al Great Music Hall del carrer Fishamble de Dublín, que el gènere es va consolidar definitivament. L'esdeveniment va provocar una gran expectació, fins al punt que tantes persones van voler assistir a la estrena que per fer més espai al recinte es va demanar a les dones que deixessin els mirinyacs a casa, i als senyors, les seves espases. "El Messies" va ser un triomf absolut i Händel va tornar a Londres convençut del canvi de rumb.

La transmissió en directe d'aquest concert estarà disponible durant un mes al web de Catalunya Música.

Anar al contingut