L'equip de Catalunya Música

Catalunya Música busca projectes per a la pròxima temporada

L'emissora ha obert una convocatòria per rebre programes, amb una atenció especial a formats que proposin noves maneres de presentar la clàssica

Actualitzat

Catalunya Música continua fent passos per renovar-se. Un mes i mig després de la incorporació de Pilar Cugat com a nova cap de l'emissora de clàssica a Catalunya Ràdio i mig any després de l'actualització de tot l'entorn digital de catmusica.cat, s'ha llençat una campanya per trobar projectes. 

Es valoraran, sobretot, programes divulgatius de clàssica, jazz, músiques del món, òpera, contemporània i noves músiques, amb vocació d'arribar al gran públic. També es busquen propostes de formats exclusivament digitals, que explotin els llenguatges propis d'aquest entorn.

 

En definitiva, es busquen noves maneres d'explicar la clàssica amb un discurs que la faci entenedora i comprensible perquè tothom se la pugui fer seva. L'objectiu és despertar l'interès de les persones que no estan avesades a escoltar-ne i aconseguir que se n'enamorin. Pilar Cugat remarca que al nou projecte que s'està construint vol despendre's de maneres de fer antigues.

Volem trencar tòpics, estereotips i prejudicis que envolten el món de la clàssica, fer-la propera i atractiva per a no entesos. Volem experimentar amb noves fórmules radiofòniques i en l'àmbit digital.

 

Cugat especifica que es vol la participació no només del sector musical més especialitzat, sinó també de tots aquells per a qui la música forma part important de la seva vida quotidiana i és un element que els acompanya cada dia.

Volem que aquests nous formats siguin capaços d'atreure i interessar les noves generacions; per això s'han d'adaptar al seu llenguatge, a la seva manera de comunicar-se i informar-se.

I és que la música és terreny adobat per a fórmules creatives de comunicació. Aquests en són, per exemple, tres casos ben diferents:

  1. L'estrella Jeff Spurgeon a la prestigiosa emissora pública de Nova York WQXR
  2. El jove divulgador Jaime Altozano, tot un fenomen al seu canal de YouTube
  3. Espais adreçats a criatures i joves de l'emissora americana King FM

En definitiva, la convocatòria de Catalunya Música per a la pròxima temporada hauria de servir per aconseguir que els oients puguin gaudir de la música que els agrada, acompanyada d'un discurs actualitzat que aporti el coneixement, l'interès, el rigor i la qualitat propis de l'emissora. 

Un missatge que ve reforçat per les paraules amb què el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, va qualificar l'emisora de clàssica el mes d'abril, en seu parlamentària

 

Consulta el procediment oficial per presentar projectes audiovisuals en règim de producció associada. Aquí també pots trobar informació de la convocatòria, que estarà oberta fins al 30 de setembre.

 

 

Anar al contingut