Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Catalunya migdia

Objectiu: ser més feliços per conviure millor

A l'escola Bellavista-Joan Camps de les Franqueses del Vallès la majoria d'alumnes van quedar desconnectats durant el confinament domiciliari. Ara impulsen un projecte de reforç emocional que busca tornar a fer pinya.

Enllaç a altres textos de l'autor

Sara Cañete

Redactora d'informatius especialitzada en educació

@SaraCanyete
Actualitzat

L'escola Bellavista-Joan Camps de les Franqueses del Vallès ho va passar malament durant el confinament. És una escola d'alta complexitat amb 365 alumnes de 3 a 12 anys i en un entorn socioeconòmicament vulnerable.

El retorn a les aules ha estat molt difícil per aquesta canalla, per això l'escola, amb la col·laboració de la Fundació JOV, treballa en un projecte de suport emocional que busca que els nens i nenes siguin més feliços, tinguin més autoestima, descobreixin les seves qualitats i això reverteixi en la cohesió de grup.

El projecte es desenvolupa al llarg de tres cursos, i just ara engega el segon any. Les sessions de treball les imparteixen les orientadores de la fundació JOV, experta a desplegar projectes d'autoconeixement als centres educatius, tant per a mestres com per a alumnes. Els objectius els explica Mireia Balcells, que és una de les orientadores:

"Busquem que acabin sent persones felices, perquè això és molt important; però també perquè siguin persones autònomes, que confiïn en ells mateixos i que siguin capaços de relacionar-se positivament amb la resta de companys."

Reforçar les emocions a l'escola: alumnes més feliços i millor convivència
Les sessions de treball les imparteixen els orientadors de la Fundació JOV (Sara Cañete/Catalunya Ràdio)

 

L'objectiu és que d'aquest treball en surti un document d'educació emocional i autoconeixement propi del centre i adaptat a les seves característiques i entorn que pugui replicar en el futur:

"A l'inici del projecte el primer que fem és recollir quines són les necessitats del centre. I aquí vam veure que el denominador comú de tots els cursos era treballar la cohesió de grup i, sobretot, l'autoestima."

 

Què aporto als altres?


A la sessió d'avui els alumnes mitjans treballen les qualitats. La principal dificultat d'aquesta activitat és ajudar els alumnes a entendre què signifiquen algunes d'elles -com l'empatia, per exemple-, perquè són conceptes molt abstractes. Per això busquen exemples que serveixin de referent als alumnes. Com el de la Paula, una de les alumnes:

"He posat que soc respectuosa, ordenada i molt participativa perquè quan la meva mare està treballant al bar jo l'ajudo molt."

La directora del centre, la Rosa Ruiz, explica que si abans de la pandèmia ja volia impulsar un projecte que permetés fer aquest treball de reforç emocional, el retorn a les aules després del tancament de les escoles el març del 2019 va ser definitiu:

"Tot i que ara tot el que té a veure amb la pandèmia està més relaxat, sí que hi ha situacions a casa molt dures, i els nens porten la seva motxilla, també. Hi ha famílies que han perdut familiars, pares que han perdut la feina o famílies amb  problemes econòmics; situacions que els nens també han de poder gestionar."


El projecte es desenvolupa gràcies a una partida extraordinària que van rebre del Departament d'Educació dins el Pla de Millora d'Oportunitats Educatives (PMOE), impulsades el curs passat pel Departament per compensar les desigualtats educatives derivades de la Covid-19 als centres d'alta complexitat.  

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut