Aena vol invertir 1.700 milions d'euros per ampliar l'aeroport de Barcelona. Són diners per al pla de regulació aeroportuària 2022-2026, que s'ha d'aprovar al setembre. El projecte és fer una terminal nova i ampliar una pista uns 500 metres. Això envairia una part de l'estany de la Ricarda, espai protegit per la Xarxa Natura 2000. Segons Aena, compensaran la part afectada per l'allargament de la pista, en una proporció d'1 a 10. És la proposta del president, Maurici Lucena: "Una hectàrea afectada, a canvi de 10 hectàrees noves, que replicaran llacunes, per exemple." Asseguren que, amb l'ampliació, l'aeroport de Barcelona passaria dels 50 milions de passatgers del 2019 als 70 milions. Per què s'hi oposa l'Ajuntament del Prat: Joan Herrera, director d'Acció Ambiental de l'Ajuntament del Prat, al "Catalunya migdia" argumenta que amb l'allargament de la nova pista es posaria en perill la biodiversitat de la zona: "És més fàcil canviar de lloc la Sagrada família que la llacuna de la Ricarda." Herrera també argumenta que caldria replantejar-se si cal fer tants trajectes en avió. Considera que s'hauria d'apostar pel tren: "Hauríem de traslladar trajectes que es fan en avió cap al tren, com està fent tot Europa. I utilitzar Girona i Reus d'una manera intel·ligent i ben connectades." L'empresariat, a favor de l'ampliació: En declaracions al "Catalunya migdia", Salvador Guillermo, secretari general adjunt de Foment, veu l'ampliació necessària perquè el Prat sigui més competitiu: "El que es vol fer a Barcelona és un hub. Gràcies a 500 metres d'ampliació d'una pista, a l'aeroport de Barcelona hi haurà 15 milions de passatgers més." Aena ja va anunciar que no tiraria endavant el projecte si la societat catalana s'hi oposava. Tot plegat es podria fer sempre que tingui el vistiplau de la Comissió Europea per envair un espai natural protegit de la Xarxa Natura 2000. Aquests espais els regula la directiva Hàbitat, segons la qual només es pot alterar un espai de la Xarxa i compensar-ho si "prèviament es demostra que no hi ha solucions alternatives" i que "existeixen raons d'interès public de primer ordre que ho justifiquin". Caldrà esperar. Però el rellotge corre.