Diferenciar entre refredat i covid podia semblar fàcil fins que va arribar òmicron
Els casos de grip tornen a augmentar segons dades de Salut (Pexels)
Catalunya migdia

Es disparen els casos de grip: la segona onada ja és aquí

Les baixes temperatures d'aquests dies poden haver ajudat a fer circular de nou el virus amb força

La primera onada de grip a principis del desembre del 2022, molt abans del que era habitual, ja feia preveure als experts que podríem viure una segona onada d'aquest virus respiratori. Aquests primers dies de febrer, amb un temps de ple hivern al carrer, qui més qui menys té un conegut, un amic o un familiar que acumula tots els símptomes de la grip. No és una percepció: les xifres ens diuen que la segona onada ja és aquí.

Tots els indicadors a l'alça

Els centres d'atenció primària han atès, durant l'última setmana, 60.000 visites relacionades amb infeccions respiratòries agudes, 15.000 més que la setmana anterior. 

La pujada de casos de virus respiratoris és global, però la grip és la que està circulant amb més força: s'ha disparat amb 7.000 casos, un increment de gairebé un 70% respecte de la setmana anterior.

Des de la Societat de Medicina Familiar i Comunitària, el doctor Jordi Mestres, metge de família, assegura que la grip s'està comportant de manera atípica: normalment fa un sol pic epidèmic durant l'hivern i ara sembla que n'està fent dos:

"Està començant un segon pic que hem de veure fins on arriba. La veritat és que no sabem ben bé quines són les causes. El cert és que és complicat fer previsions perquè els hiverns que estem tenint no són els habituals."

Clara Prats, investigadora de models computacionals de la UPC, formula una hipòtesi:

"Les baixes temperatures que estem tenint ja des de fa unes setmanes podrien haver ajudat a realimentar aquesta circulació de la grip provocant aquest segon pic.

Probablement si la primera onada hagués afectat a moltíssima més gent i la corba hagués estat molt més alta,  ja no tindríem aquesta segona onada."

Torna el fred, el vent, la pluja i la neu
Les baixes temperatures faciliten la circulació d'aquests virus (Unsplash/Aaron Burden)

Pel que fa a la covid, després de moltes setmanes de reculada torna a l'alça però de manera moderada. Se n'han detectat uns 200 casos diaris.

Ara hi ha 356 persones ingressades per coronavirus, 8 a les unitats de cures intensives. 

ARXIVAT A:
Salut
Anar al contingut