Els futurs mestres, poc preparats?
La meitat dels aspirants a mestre no han superat les PAP, les proves d'aptitud personal, requisit imprescindible per accedir a estudis de grau en Educació Infantil o Primària
Els futurs mestres, poc preparats?
Els futurs mestres, poc preparats?
Una aula, moments abans de començar la prova PAP (ACN)
Catalunya migdia

Els futurs mestres, poc preparats?

La meitat dels aspirants a mestre no han superat les PAP, les proves d'aptitud personal, requisit imprescindible per accedir a estudis de grau en Educació Infantil o Primària

Actualitzat
TEMA:
Educació

És el pitjor resultat en cinc anys, des que les proves es van fer per primera vegada el 2017, i suposa una davallada de 12 punts respecte al curs passat, quan van aprovar un 63% dels aspirants:

Aquest any, la meitat dels aspirants a mestre no han superat les PAP, les proves d'aptitud personal. Aquest és un requisit imprescindible per accedir als estudis de grau en Educació Infantil o Primària a qualsevol universitat catalana.

El coordinador de les proves, Josep Maria Cornadó, ha fet un informe contundent sobre els resultats: els qualifica de sorprenents i alarmants, perquè mostren que els alumnes no tenen una base sòlida.

Assegura que els resultats demanen una reflexió urgent del sistema educatiu, i que seria ingenu pensar que tot es deu a la pandèmia.

"Em sembla preocupant la globalitat. Els aspirants a mestre han de tenir una cultura general sòlida, una bona base, i pels resultats que hem tingut aquest any, no la demostren a la prova... No dic que no la tinguin, dic que no la demostren."

Un estudiant de Magisteri fent pràctiques en una escola
Un estudiant de Magisteri fent pràctiques en una escola

Cornadó ha descartat que la prova fos més difícil que altres anys, tot i que admet que potser no l'han preparada prou bé. I insisteix que l'únic objectiu de les PAP és garantir que els alumnes que volen fer Magisteri tenen unes aptituds elementals per a aquest tipus de feina:

"La PAP valora la competència comunicativa i el raonament, i la competència logicomatemàtica. Només s'avaluen aquests aspectes, i pels resultats obtinguts necessiten aplicar-se."

 

El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ja ha dit que ho revisaran per veure què ha passat i com poden millorar.

Els alumnes que hagin suspès i ho vulguin tornar a intentar es poden presentar a la convocatòria extraordinària que es farà al juliol. La matrícula està oberta fins al 30 de juny.

ARXIVAT A:
Educació
Anar al contingut