El "Catalunya migdia" és l'informatiu líder i més escoltat a Catalunya

El director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, remarca al Parlament el rècord d'audiència aquest 2018, amb 644.000 oients diaris
Actualitzat

L'any 2018 l'informatiu "Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner, ha consolidat el seu lideratge com a programa informatiu de ràdio més escoltat de dilluns a divendres a Catalunya amb un increment del 16,3% respecte del 2017, tal com ha destacat avui el director del Grup d'Emissores de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, al Parlament de Catalunya, durant la sessió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

El "Catalunya migdia" va obtenir 143.000 oients diaris durant el 2018, amb un increment del 16,3% respecte del 2017, que va tenir 123.000 oients diaris, segons les dades de l'Estudi General de Mitjans.

Amb Òscar Fernández i Empar Moliner al capdavant per tercera temporada consecutiva, el "Catalunya migdia" continua sent l'informatiu diari de referència a la ràdio catalana i per això compta, com sempre, amb les redaccions dels Serveis Informatius i d'Esports de Catalunya Ràdio.

Saül Gordillo també ha destacat que Catalunya Ràdio ha tancat l'any 2018 amb un nou rècord d'audiència. 644.000 oients escolten la ràdio pública cada dia. Aquest és un rècord històric, però que se suma al rècord de l'any 2017.

El 2018 hem incrementat en un 1,4% la xifra de l'any anterior, de manera que en els últims 2 anys, Catalunya Ràdio hem aconseguit superar consecutivament les millors xifres de la nostra història.

També és destacable l'increment d'oients respecte de l'any anterior que ens ha deixat el vaixell insígnia de la graella, "El matí de Catalunya Ràdio", dirigit per Mònica Terribas, amb un 4,3% de creixement i 514.000 oients diaris durant el 2018. Aquest augment és una tendència constant en la majoria de programes. L'espai de tendències a les xarxes socials, "Popap", conduït per Mariola Dinarés, amb el 14,3%, o els programes esportius "Tot costa", amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, amb un 11%, i el "Tot gira" de diumenge, amb David Clupés, que també creix un 6,7% respecte de l'any anterior.                                                                

Pel que fa al conjunt d'audiència del Grup d'Emissores de Catalunya Ràdio, l'any 2018 també l'hem tancat amb les millors audiències de la història. El global d'oients que escolten Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, Catalunya Música i iCat ha crescut en 7.000 oients respecte del 2017. En l'actualitat, 755.000 oients.      

Catalunya Ràdio ha aconseguit un "share" del 23,7%. Aquesta xifra no l'aconseguia des del 2008: la millor xifra dels últims 10 anys, que ve acompanyada d'un altre increment en els minuts d'escolta. Catalunya Ràdio ha incrementat el temps d'escolta dels seus oients en més de 5 minuts per oient, que s'ha situat en 131 minuts, més de 2 hores i 10 minuts per oient i dia. Aquesta és la millor xifra des del 2011.

Aquestes dues dades, "share" i minuts, són indicadors de fidelització a mitjà termini que avancen possibles increments d'audiència gràcies a la fidelització dels nostres oients.