L'autobús urbà busca captar usuaris. I, per aconseguir-ho, escurçar el temps de trajecte és el millor reclam. Al setembre, TMB ja va posar en marxa l'X1, el bus exprés entre Glòries i Francesc Macià amb molt poques parades. L'any que ve s'estrenarà l'M8 a la C-245 entre Castelldefels, Gavà, Viladecans i Cornellà. Serà el primer Bus Ràpid Trànsit de l'Àrea Metropolitana. Podrà fer que el semàfor es posi verd quan s'acosti, per tenir prioritat. Això li donarà una velocitat comercial alta. Tindrà freqüències inferiors a 10 minuts. Fomentarà la intermodalitat per accedir a Barcelona des d'una zona del Baix Llobregat on viuen més de dues-centes mil persones, tal com explica Joan Maria Bigas, director de Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.  "Anirà de punta a punta. Des de Castelldefels fins a Cornellà. Aportarà viatgers a l'intercanviador de transport públic de Cornellà, on hi ha metro, tramvia, Rodalies i autobusos." El Bus Ràpid permetrà que el semàfor es posi verd quan s'hi aproximi El bus elèctric, amb l'adquisició de 160 vehicles per part de l'Àrea Metropolitana, i el bus a demanda, sense parades establertes i que l'usuari sol·licita des d'una aplicació, com ja passa a Cervelló, Tiana i el Prat, són altres maneres amb què l'autobús busca guanyar usuaris. La companyia de transport públic d'Estocolm té un 10% de la flota electrificada (Catalunya Ràdio) L'exemple suec: bus sense conductor Per implantar solucions com aquestes, l'Àrea Metropolitana es fixa en Suècia. A Barkaby, un districte del municipi de Järfälla, a prop d'Estocolm, assagen el bus a demanda autònom. Sense conductor. Jens Lindström és el cap de tecnologia de Nobina, empresa d'innovació en mobilitat. "Operem autobusos sense conductor des del 2018. Ja hem fet 120.000 quilòmetres i hem transportat 50.000 passatgers en aquests autobusos autònoms. És un projecte molt innovador. Però que encara li cal més temps abans de comercialitzar-lo per fer-lo servir cada dia. De moment, és una prova pilot." A Järfälla, a prop d'Estocolm, assagen el bus autònom (sense conductor) a demanda. L'Àrea Metropolitana de Barcelona i Urban Mobility treballen en altres solucions per a la mobilitat sostenible. Al 2023 estrenaran un bus amb prioritat semafòrica entre Castelldefels i Cornellà pic.twitter.com/i8YsuwBqWF Joan Garcia Riera (@JGarciaRiera) April 12, 2022 Aquí, l'Àrea Metropolitana promou solucions innovadores de mobilitat sostenible amb Urban Mobility, una iniciativa de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia. Daniel Serra n'és el director.  "Això el sector públic sol no ho pot fer. Necessita el sector privat i entitats que dinamitzen la innovació. Que poden ajudar l'administració a fer-ho en terminis molt curts. Cal que aquestes experiències tinguin un impacte que podem mesurar. Perquè és la manera d'escalar aquestes solucions." A Järfälla, al comtat d'Estocolm, ja funciona un Bus Ràpid Trànsit fins a un intercanviador de metro (Catalunya Ràdio) El 2018, a Catalunya es va fer un assaig de bus autònom promogut per l'Associació de Municipis per a la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).