L'Agència Catalana del Consum engega una campanya de conscienciació, a través de les xarxes socials, per advertir dels perills de les targetes revolving o de crèdit renovable. Es tracta d'un producte de crèdit complex que pot portar a situacions de sobreendeutament per a moltes famílies. El producte és especialment llaminer per a l'usuari que no disposa d'estalvis per fer front a imprevistos. Aquest tipus de targetes, a la pràctica, es converteixen en una mena de línia de crèdit permanent per al client, que paga una quota mensual per retornar el préstec. A mesura que la persona va retornant el capital, pot tornar-ne a disposar, i així genera nous interessos. Interessos més alts que en un crèdit convencional El problema és l'elevat interès que tenen aquests productes, més alt que el d'un crèdit convencional, i que supera el 20% anual en molts casos. Segons explica la professora de Finances de la UOC Elisabeth Ruiz, aquest diner fàcil pot girar-se en contra de molts usuaris. "El que passa és que es fa una bola de neu perquè demanem crèdit sobre crèdit, primer un, després un altre... Aquest és el gran problema: quan tenim una línia de crèdit d'aquest tipus, d'una targeta revolving, anem tirant d'aquests diners sense disposar-ne. I no podem comptar amb uns diners si no tenim una planificació de quan els tindrem realment." La professora de la UOC recomana prendre consciència del volum d'ingressos i despeses que té la família, i mantenir un cert marge per a l'estalvi. Elisabeth Ruiz també explica que, amb la generalització de les compres en línia sovint els consumidors perden la noció de les seves despeses: "La gent consumeix molt més i no li agrada mirar quantes despeses té exactament al seu compte. Només mira els ingressos, per exemple, si ha rebut la nòmina. Però a ningú li agrada agafar el compte i veure en què es gasta els diners." Cal tenir en compte que les entitats financeres no identifiquen les targetes de crèdit renovable formalment com a tals, per això cal fixar-se en les condicions de contractació d'aquests productes. Consum ja ha interposat sancions a 14 entitats financeres per infraccions en la comercialització d'aquestes targetes.