Després d'aixecar-se les restriccions imposades per la pandèmia, s'han disparat els accidents amb fauna salvatge a les carreteres de les comarques de Girona. I és que hi ha més cotxes i també més animals, i aquest binomi no sempre funciona. Al mes de novembre hi ha hagut cinc accidents cada dia, de mitjana, la majoria provocats per col·lisions entre vehicles i senglars, cérvols i cabirols. El mateix mes de novembre del 2020, a les carreteres de Girona n'hi va haver menys de la meitat. La pandèmia, i sobretot el toc de queda, que impedia circular de nit, van fer disminuir aquests accidents de forma dràstica. Però aquest any ja s'ha arribat a 151 sinistres, onze més que el mateix mes del 2019. Els sinistres amb fauna salvatge implicada passen sobretot a la nit (SCT) Més cotxes a les carreteres i més fauna salvatge El director territorial d'Interior a Girona, Jordi Martinoy, atribueix aquest augment a diversos factors: "La gent agafa més el vehicle privat, la gratuïtat de l'AP-7 també ha portat més cotxes a les carreteres, i tot això ha coincidit en els mesos en què ja de per si hi ha més presència de fauna salvatge a les carreteres, com son els mesos de setembre, octubre, novembre, desembre i gener." Molts accidents no es denuncien i, per tant, no es comptabilitzen (SCT) Cada any hi ha un miler d'accidents amb fauna salvatge a les carreteres de les comarques de Girona. Segons dades del Departament d'Interior, el 2019 n'hi va haver 928; el 2020, 777, i fins al mes de novembre d'aquest any, 920. Per comarques, el 30% dels accidents passen a l'Alt Empordà; el 23%, a la comarca de la Selva i el 19% al Baix Empordà. N'hi ha molts, però, que no s'arriben a denunciar. Senglars, cérvols i cabirols Tot i que la majoria d'accidents són provocats per aquestes espècies, cada vegada més s'hi veuen implicats altres animals ?"Bàsicament són senglars, sí, però hi ha una evolució cada vegada més gran a trobar altres animals, com cérvols o cabirols, implicats en accidents de trànsit. I aquests animals tenen un comportament més imprevisible per als conductors".   Molts d'aquests accidents provoquen ferits greus (SCT) Buscant solucions Com a mesures per reduir la sinistralitat, Interior planteja millorar la senyalització a les carreteres, insistir a fer batudes de caça i fins i tot estudiar els sistemes d'alerta que tenen altres països a les seves carreteres. "Estem seguint el que fan altres països en aquesta matèria. Països amb entorns molt diferents al nostre, però que tenen molta problemàtica de fauna salvatge, com ara Austràlia, que utilitzen sensors a les carreteres, uns dispositius electrònics, que activen una senyalització dinàmica que avisa els conductors. Doncs bé, això ara està en fase d'estudi, s'està mirant." Jordi Martinoy insisteix que el que és més preocupant a les carreteres és l'augment d'accidents que provoquen ferits greus i víctimes mortals.