Detall dels desperfectes del tren després del xoc amb l'arbre caigut
Catalunya al dia

Renfe i Adif sabien el perill que hi havia a la línia de tren de Portbou

Informes interns de Renfe fa temps que alerten dels problemes pels arbres a l'R11, sobretot en el punt de l'accident de dilluns que va provocar 12 ferits

Enllaç a altres textos de l'autor

Clara Jordan

Delegada de Catalunya Ràdio a la demarcació de Girona

@clarajordanvila
Actualitzat

El xoc d'un tren de l'R11 contra un arbre, dilluns a la tarda, entre Sils i Caldes de Malavella, a la comarca de la Selva, no va ser una anècdota.

Segons ha pogut saber Catalunya Informació, informes interns de Renfe ja fa temps que alerten dels problemes que genera la proximitat dels arbres a la línia de tren de Portbou, sobretot en el tram entre Caldes de Malavella i Maçanet, que concentra el 80% de les caigudes.

Què diuen aquests informes?

Els informes detallen els punts quilomètrics on han vist arbres molt pròxims a les vies i a la catenària. Tot seguit, adverteixen dels problemes que això pot provocar.

A més, alerten que ho han avisat moltes vegades i reclamen que es comuniqui a l'ens que gestiona la infraestructura, que és Adif, perquè hi faci alguna cosa. Des de Renfe, el seu portaveu, Antonio Carmona, assegurava que sempre que reben l'alerta la passen a Adif.

En qualsevol cas que un treballador nostre detecta algun tipus de perill, o possible perill per a la seguretat del servei, ens ho comunica a nosaltres, i nosaltres com a empresa ho comuniquem a l'administrador de la infraeestructura.

L'arbre al mig de les vies que va provocar l'accident dilluns a la tarda(Catalunya Ràdio)

Segon accident en un mes

De fet, aquest és el segon incident que hi ha en aquest tram aquest mes d'octubre. El dia 4, un tren que anava sentit Barcelona va xocar contra les branques d'un arbre que havien caigut també a la via. En aquell cas, el tren va parar, però més tard va poder continuar el trajecte. 

Adif assegura que el lloc de l'accident no és a la llista de punts sensibles

Fonts d'Adif han reconegut a aquesta emissora que tenen aquests informes sobre la taula, que efectivament assenyalen els punts més sensibles, però asseguren que justament el punt on ahir va haver-hi l'accident no és en aquesta llista.

També expliquen que fan tales selectives constantment, malgrat que no saben ara mateix quan es va fer en el punt de l'accident d'ahir. Han detallat que tenen un contracte específic per a aquest tipus de feines, i que justament està a punt d'adjudicar-se un contracte per ampliar aquest servei de tales i neteja de la vegetació que hi ha al costat de les vies. 

Els bombers evacuant els passatgers del tren accidentat entre Sils i Caldes de Malavella (ACN)

12 ferits lleus

Diluns a la tarda, un tren va topar amb un arbre que era a la via, entre Sils i Caldes. Al tren hi anaven en aquella hora 230 persones, 12 de les quals van resultar ferides lleus. Una la van haver de traslladar en helicòpter a l'Hospital Josep Trueta i una altra a l'Hospital de Santa Caterina.

Aquest dimarts, Adif continuava treballant en la reparació dels danys, i això obliga a circular per via única en aquest punt. Els retards aquest matí han sigut d'una mitja hora de mitjana. 

 
Anar al contingut