El superiot de luxe que el passat 10 de juny va quedar enfonsat en un moll del port de Tarragona s'ha pogut reflotar després de tres setmanes de feines molt complexes per redreçar l'embarcació i extreure l'aigua que tenia a l'interior. L'operació l'ha feta l'empresa especialitzada en aquestes feines Ardentia Marine, que des del 22 d'agost té desenes d'operaris i enginyers navals preparant les tasques per reflotar l'embarcació. L'acció s'ha fet amb l'ajuda de dues grans grues i un sistema de grans globus d'aire a la quilla. Detall del forat que va provocar l'enfonsament de l'Eleonora E (Manel Sastre / CCMA) L'empresa adjudicatària dels treballs per contracte no pot donar detalls exactes de com s'està fent el rescat, però --en declaracions a Catalunya Ràdio-- el seu director comercial, Mario Peña, explicava quines són les tècniques que utilitzen en aquestes operacions. "Posem globus de reflotament, fem servir grues de gran tonatge per donar seguretat a l'operació i fer girar el vaixell i després fem servir bombes per extreure l'aigua i deixar el vaixell estable amb la seva pròpia flotabilitat." A partir d'aquí s'espera que la setmana vinent ja s'hagi estabilitzat del tot el vaixell i que es pugui remolcar fins al varador del Serrallo amb l'ajuda d'una altra embarcació. Allà es decidirà què es fa amb el iot. "Normalment el que fem és deixar l'embarcació a les drassanes més pròximes i aleshores ja és l'armador el qui decideix què es fa, si es repara o es porta al desguàs." En les tasques de control de totes les operacions també hi participen alguns submarinistes que s'encarreguen de vigilar que no hi hagi més danys i que també solden els sistemes per taponar l'entrada de més aigua al buc del vaixell. Un dels treballs per reflotar un vaixell al port de Vigo (Ardentia Marine) Una embarcació de Salvament Marítim va provocar la via d'aigua  L'accident que va enfonsar l'Eleonora E va passar el 10 de juny. El Punta Mayor, una de les embarcacions de rescat de Salvament marítim amb base a Tarragona, va fer una maniobra de marxa enrere i va acabar topant violentament contra el vaixell històric. La via d'aigua que li va provocar el va enfonsar totalment en pocs minuts. Salvament Marítim i la Guàrdia Civil van obrir una investigació que va determinar que un problema mecànic va ser el motiu pel qual el capità del vaixell no va poder aturar a temps l'embarcació, que va acabar envestint l'Eleonora E. Després de dos mesos negociant, finalment ha estat l'asseguradora del vaixell sinistrat qui s'ha fet càrrec dels costos de reflotar l'embarcació abans que un pèrit decideixi què cal fer amb el iot i a qui es reclamen els costos i el valor de les pèrdues originades per l'accident. El iot Eleonora E navegant abans de l'accident (BERNARD GALLAY YACHT BROKERAGE) Un iot de luxe que es llogava per 70.000 euros a la setmana El iot és una rèplica exacta d'una goleta molt coneguda pels aficionats a la Copa de l'Amèrica, la Westward, que va començar a navegar el 1910 i que es va convertir en un mite com a goleta de carreres. Té 49,5 metres d'eslora i es podia llogar per 70.000 euros a la setmana amb quatre cabines, una tripulació de nou persones i amb capacitat per a vuit passatgers. L'embarcació la tenia a la venda la companyia francesa Bernard Gallay Yacht Brokerage per un preu de gairebé set milions d'euros i tenia uns interiors molt luxosos, tots de fusta i amb mobles i accessoris de gran valor. Un dels menjadors del luxós iot Eleanora E (BERNARD GALLAY YACHT BROKERAGE) Els operaris de l'empresa de reflotament treien aquests dies tots aquests mobles del vaixell, en molt mal estat, per si se'n podia aprofitar algun. L'extracció també es fa per reduir el pes de l'interior de l'embarcació abans de traslladar-la al port sec i poder analitzar què s'ha de fer amb la nau. Els tècnics també intentaran assecar tota la fusta de l'interior de la nau perquè la humitat fa augmentar-ne el pes en prop del 40% i posa en risc qualsevol moviment de l'embarcació.