
Puja el preu de la poma per la caiguda de la collita i l'augment de la demanda
La patronal Afrucat en garanteix la distribució als comerços del país, però adverteix que n'hi ha poc estoc fins que a l'estiu comenci la pròxima campanya
- TEMA:
- Consum

La caiguda de la producció de poma a Catalunya obligarà els magatzems de fruita a fer ajustos per garantir-ne l'abastament als mercats fins a l'estiu, quan comenci la pròxima campanya. Segons la patronal Afrucat, hauran de renunciar a la major part de l'exportació i també es preveu que els consumidors les paguin més cares.
Falten pomes pel mal temps i el confinament
Segons l'Associació Empresarial de Fruita de Catalunya, els estocs a les cambres són els més baixos dels darrers deu anys. Les gelades, la pluja i les pedregades van reduir més d'un 20% la collita, que també ha quedat curta al conjunt d'Europa, amb una caiguda del 5%.
A tot això cal afegir-hi que la campanya de l'estiu passat ja va començar amb els magatzems buits perquè amb el confinament es va disparar el consum de fruita.
Els distribuïdors s'hauran d'adaptar a la situació
Tots aquests factors fan que la disponibilitat de pomes sigui més aviat limitada. El director d'Afrucat, Manel Simon, assegura que a les botigues no en faltaran, però caldrà que les empreses adaptin la comercialització:
"S'hauran de gestionar bé aquestes existències, prioritzar clients més de proximitat que de l'exportació per la incertesa i el risc."
De moment els preus ja han pujat en la venda a l'engròs, en concret el palot de poma golden s'ha encarit fins a un 20% en una setmana.
- ARXIVAT A:
- Confinament Consum Alimentació