El nou polígon de Torreblanca-Quatre Pilans (en blau a la imatge) es construirà vora l'N-240
Catalunya al dia

Lleida inicia la seva revolució industrial

El govern impulsa a la capital del Segrià un dels polígons industrials i logístics més grans de Catalunya, amb 240 hectàrees i una terminal ferroviària

Actualitzat

El govern posarà en marxa a Lleida un dels polígons industrials i logístics més grans de Catalunya: el polígon de Torreblanca-Quatre Pilans.

Es començarà a construir l'abril del 2023 vora l'N-240, a l'est del nucli urbà, i oferirà 240 hectàrees de sòl pensades per a empreses que busquen parcel·les de grans dimensions.

El nou polígon de Torreblanca-Quatre Pilans de Lleida oferirà 240 hectàrees a l'est del nucli urbà (Catalunya Ràdio/Roger Segura)

La seva ubicació estratègica i la seva mida permetran atreure empreses que ara no troben prou espai per implantar-se a Catalunya, com reconeix el vicepresident i conseller de Territori, Jordi Puigneró.

"Són 240 hectàrees, l'equivalent a dues plantes de Seat. Això de cara a captar grans empreses és molt important i, segurament, també per competir millor envers altres territoris que avui ens fan certa competència."

El polígon disposarà d'una terminal ferroviària de mercaderies que el connectarà amb els dos grans ports del país. Segons el govern, això alinea el projecte amb la descarbonització i amb la lluita contra el canvi climàtic.

Govern i Paeria de Lleida consideren que el polígon de Torreblanca-Quatre Pilans impulsarà el potencial industrial de la ciutat (Catalunya Ràdio/Roger Segura)

Retenir talent i empreses

Els principals agents econòmics i polítics del territori fa anys que reclamaven desencallar l'impuls d'aquest polígon per dotar el territori de més múscul industrial.

L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, considera imprescindible oferir sòl per a noves empreses, tant de fora com d'aquí.

"Volem que serveixi per retenir talent propi i per activar l'economia de les nostres terres i del nostre país."

Els treballs d'urbanització i la construcció de la terminal intermodal ferroviària suposaran una inversió de 230 milions d'euros.

Interior d'un magatzem d'Amazon
Les empreses logístiques busquen sòl de grans dimensions i a Catalunya no en troben (Flickr Scotish Government/Chris Watt)

Ja hi ha empreses interessades

Segons el govern i la Paeria, ja hi ha grans empreses interessades en el polígon, però el primer tinent d'alcalde d'Urbanisme, Toni Postius, explica que les converses es porten amb discreció.

"Moltes empreses logístiques estan a l'expectativa de conèixer les condicions del projecte i ja hem rebut delegacions internacionals que s'han desplaçat a Lleida."

De moment el govern ha presentat l'avanç del pla director urbanístic d'aquest nou sector econòmic. La previsió és que la tramitació quedi enllestida a final del 2022.

 

 
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut