Tot que pràcticament ja fa un mes que els peatges de diverses autopistes catalanes es van eliminar, no ha estat fins fa uns dies que han començat les feines per retirar les cabines de pagament i les marquesines situades al mig de les vies. El primer va ser la setmana passada a Vilassar de Dalt a l'autopista del Maresme, i ara li ha tocat el torn al peatge de la C-33, a Mollet del Vallès. Malgrat l'aparent retard entre la supressió dels peatges, l'1 de setembre, i l'inici del desmantellament de les infraestructures de control i pagament, el Departament de Territori assegura que des del primer dia de l'eliminació dels peatges una cinquantena de persones treballen per poder arribar al punt on ens trobem ara: la retirada de les cabines. Les màquines han començat a desmantellar les cabines (Catalunya Ràdio / Miquel Jarque) Durant aquestes setmanes s'ha procedit a desmuntar tot el cablejat que recorre un túnel situat just sota el peatge i que servia per garantir el funcionament de les cabines de control, tant les manuals com les automàtiques. Un cop retirat, ja s'ha pogut començar l'enderroc de les cabines que durant dècades ens han obligat a gratar-nos la butxaca. Tant el peatge de Vilassar com aquest de Mollet eren d'autopistes titularitat de la Generalitat. En una visita a les obres de desballestament de les cabines a Mollet, el vicepresident català, Jordi Puigneró, s'ha queixat que l'Estat no ha presentat cap calendari per treure les barreres dels altres peatges suprimits: els de l'AP-7 i l'AP-2: "Denunciem la incapacitat de l'Estat per fer la seva feina a Catalunya. Com sempre l'Estat va tard a Catalunya i ho estem veient amb els peatges de l'AP-7 i l'AP-2. No és només que no hagin començat les obres, és que no sabem tan sols si s'han licitat." Aquests dies d'obres al peatge de Mollet, alguns conductors fan sonar el clàxon quan passen entre les cabines. I és que aquest desmantellament era molt esperat. "Cada dia em toca fer 10 minuts de retenció perquè només hi ha tres cabines obertes que s'han de passar a poca velocitat. Espero que quan les treguin totes es podrà circular més de pressa i el trànsit serà més fluid." Sota dels peatges hi havia el "cervell" que el feia funcionar (Catalunya Ràdio / Miquel Jarque ) Segons el Servei Català de Transit hi ha 40% més de vehicles que circulen per aquesta autopista, sobretot en dies laborables, des que s'han aixecat els peatges. Un flux que correspon gairebé a la davallada de cotxes i camions que han deixat de circular per la C-17. Tot i això, el vicepresident Puigneró ha demanat que aquestes xifres s'agafin amb cautela perquè poden canviar a mesura que s'instaurin noves rutines de mobilitat i probablement augmenti encara més el trànsit a les autopistes. Les obres de retirada de les cabines del peatge es preveu que acabin a finals d'octubre.