La forja catalana en risc per culpa del preu de la llum
Dues de les factories a Campdevànol
Catalunya al dia

La forja catalana, en risc per culpa del preu de la llum

L'empresa ripollesa Comforsa ha perdut un 50% dels guanys previstos per l'encariment de l'energia

Comforsa va passar mals moments econòmics i la Generalitat hi va injectar prop de sis milions d'euros per reflotar l'empresa, amb factories a Ripoll i Campdevànol, que arrossegava pèrdues des del 2017. I ara, quan aixecava el cap i hi tornava a haver beneficis, l'increment en el preu de l'energia ho ha tornat a capgirar tot

 

La forja catalana en risc per culpa del preu de la llum
Factoria de Comforsa a Campdevànol (Comforsa)

 

El director general de Comforsa, Reca Vidiella, entén que la situació posa en crisi totes les grans empreses que són grans consumidores d'energia.

"És un cost que l'any 2022, si no afluixa, crec que farà que moltes companyies que siguin electrointensives -i no només nosaltres- puguem estar en situació de crisi. Des del sector europeu de la forja se'ns informa que tant a Alemanya, com a França o Itàlia, estan tancant forges per la impossibilitat de pagar el rebut de l'energia." 

Segons dades de l'empresa, des del maig fins ara el preu de l'energia se'ls ha encarit un 400%. Vidiella entén que el sobrecost de l'acer per fer les peces, que també ha pujat, es pot repercutir en els clients i consumidors finals, però no és possible repercutir-hi el cost de l'energia.

 

 

 

 

A més d'aquesta problemàtica, Comforsa s'enfronta també a un altre repte, i és aconseguir mà d'obra qualificada. 

"La majoria de plantes estan treballant en torn de nit i algunes fins i tot en caps de setmana. Llavors, si necessitem personal, no en trobem. Tenim rotació, especialment entre la població més jove, i és un dels dèficits que tenim.

Però bé, és un dèficit que lamentablement és extrapolable a totes les companyies, en aquests moments diria que a Catalunya, però especialment al Ripollès."

Comforsa, empresa ripollesa especialitzada en la forja de peces grans per a camions, tràilers, maquinària de construcció o gran vaixells, té actualment 360 treballadorts i exporta el 99% de la producció, sobretot als Estats Units.

 

Anar al contingut