Consell de Cent serà un eix verd, primer pas per fer de l'Eixample una mena de superilla
Així es distribuiran els primers eixos verds i les places noves a l'Eixample.
Catalunya al dia

El RACC preveu cues de 22 km a l'Eixample si s'hi fa la superilla

Alerta de més trànsit i soroll als carrers d'Aragó, València i Gran Via de Barcelona si no es millora l'oferta de transport públic

Enllaç a altres textos de l'autor

Miquel Jarque

Redactor d'informatius especialitzat en temes policials

@miqueljarque
Actualitzat

La proposta de superilla a l'Eixample que promou l'ajuntament de Barcelona no convenç el RACC. Segons l'informe de l'entitat, "Impacte en la mobilitat del projecte de Superilla Barcelona a l'Eixample", l'efecte de convertir en carrers de vianants Consell de Cent, Rocafort o Girona serà negatiu per a tot el districte pel que fa a la mobilitat i el soroll.

L'estudi assegura que el projecte de l'Ajuntament de Barcelona farà créixer un 26% les cues de trànsit al districte l'any 2023 i un 55% l'any 2030. Si actualment en hora punta a l'Eixample hi pot haver 14,6 quilòmetres de congestió entre diferents trams, segons l'estudi aquesta xifra d'aquí dos anys podria arribar als 20 km, i a 22 km el 2030.

Simulació de com podria ser la futura superilla del carrer Girona i entorns a partir de la feina feta al procés participatiu d'acord amb les actuacions en marxa al carrer Borrell. (Horitzontal)
Simulació de com podria ser la futura superilla del carrer Girona i entorns.

La solució, el transport públic

Segons el director del RACC, Josep Mateu, els carrers més perjudicats serien avinguda de Sarrià-Comte d'Urgell, Aragó, València i la Gran Via de les Corts Catalanes.

El RACC creu que el transport públic és la clau i que ara mateix no hi ha una bona alternativa al transport privat. 8 de cada 10 vehicles, segons aquest estudi, venen de fora de Barcelona. De fet, 7 de cada 10 persones enquestades estarien disposades a canviar el cotxe privat pel transport públic si hi hagués alternativa.

A tot això s'hi ha d'afegir que l'any que ve hi haurà menys servei de Rodalies de Renfe per obres de manteniment. És per això que el director de l'entitat demana que les administracions quadrin calendaris.

"Incrementem la restricció. I si no apliquem cap altra mesura d'acompanyament, això vol dir més emissions, més soroll i més cues."

El RACC demana que es construeixin aparcaments als accessos a Barcelona.

L'informe es basa en l'observació de més de 46.000 vehicles i l'enquesta a 800 conductors de vehicles privats, i només el 21% són de  Barcelona mateix. La major part es mouen per motius laborals, segons Mateu.

 "Formen part del teixit productiu" i "contribueixen al progrés de la ciutat."

Des del RACC demanen que es construeixin àrees d'aparcament als accessos de Barcelona, els anomenats park and ride. Cada dia circulen per l'Eixample 360.000 vehicles.​

Anar al contingut