Des d'ara, la línia del Vallès de FCG funciona com un metro a les hores punta (Catalunya Ràdio/Joan Garcia)
Des d'ara, la línia del Vallès de FCG funciona com un metro a les hores punta (Catalunya Ràdio/Joan Garcia)
Catalunya al dia

El metro arriba a Sabadell i Terrassa

Ferrocarrils de la Generalitat augmenta les freqüències en hores punta a la línia Barcelona-Vallès, tant d'anada com de tornada

Actualitzat

A partir d'aquest divendres, 9 de desembre, a les línies S1 i S2 surt un tren cada 5 minuts de Terrassa o de Sabadell cap a Barcelona, entre les 6.36 i les 8.36, i de Barcelona cap a Terrassa o Sabadell entre les 7.36 i les 9.36.

La resta del dia, hi ha un tren cada 10 minuts, amb reforç a mitja tarda, entre les 17.00 i les 20.00 de dilluns a dijous, i de 15.00 a 20.00 els divendres.

A Sant Cugat del Vallès, on coincideixen els dos ramals, la freqüència és cada 2 minuts i mig. En aquesta estació, alguns usuaris que s'han trobat amb la novetat han expressat la seva satisfacció:

"S'han estrenat, avui? Ja deia jo que havia agafat un tren abans. Sí, doncs perfecte. A mi ja em semblava bé la que hi havia i ara si passen més sovint serà ideal."

"Em sembla fantàstic. Per anar a treballar, per anar a estudiar, per moure't, al final és genial no haver d'anar controlant corrents a veure a quina hora surt i a quina hora no."

El metro arriba a Sabadell i Terrassa
Des d'ara, la línia del Vallès de FCG funciona com un metro a les hores punta (Catalunya Ràdio/Joan Garcia)

També n'hi ha que no ho veuen bé. Les línies específiques que fins ara anaven a Sant Cugat, Universitat Autònoma i Rubí han desaparegut, i aquest servei s'ha englobat en l'oferta cap a Sabadell o Terrassa. I això no agrada a alguns usuaris:

"M'anaven molt bé els trens semidirectes. Suposo que ara trigarem més a fer el mateix recorregut."

Algun viatger habitual també es queixa que no hi haurà places lliures als combois:

"A mi personalment no m'agrada gens, perquè han suprimit els únics trens que sortien d'aquí Sant Cugat, i podíem agafar un tren i seure, i ara, tot i que vindran més freqüents, de Sabadell i Terrassa vindrà molta gent. Jo crec que estarem sempre drets."

La línia Avinguda Tibidabo manté el recorregut de 8 trens cada hora.

El metro arriba a Sabadell i Terrassa
Les pantalles informen de l'arribada del pròxim tren (Catalunya Ràdio/Joan Garcia)

La informació al client elimina els horaris i ara a les pantalles de les estacions informen del temps que falta perquè arribi cada tren.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, que ha fet el trajecte entre Sant Cugat i Vallparadís per inaugurar el canvi de model, aposta perquè la millora del servei ferroviari arribi a tots els ciutadans, visquin on visquin, i per això reclama el traspàs de Rodalies.

"Volem que pugui arribar aquest model a tot arreu i, per tant, és imprescindible el traspàs de Rodalies de Renfe i l'execució de les inversions pendents. Quan les infraestructures es gestionen des de la proximitat, funcionen molt millor, i el millor exemple és Ferrocarrils de la Generalitat."

El nou model del servei ha estat possible per les millores en la infraestructura i la incorporació de 15 combois d'última generació a la flota de Ferrocarrils de la Generalitat, que ara està formada per 61 trens. D'aquesta manera, la línia augmenta la seva capacitat de desplaçaments fins a 110 milions de viatges l'any.

El metro arriba a Sabadell i Terrassa
El president Aragonès ha aprofitat per tornar a reclamar el traspàs de Rodalies (ACN/Marta Vidal)

Els últims trens que s'han adquirit estan formats per quatre cotxes: dos cotxes motor i dos cotxes remolc, amb una capacitat de 584 places, entre assegudes i dretes. Són més moderns i confortables, i estan equipats amb les últimes tecnologies, com connexió USB per carregar mòbils i tauletes.

En total, entre l'adquisició dels nous combois i diferents obres d'infraestructures, la Generalitat hi ha invertit 120 milions d'euros.

Anar al contingut