Desconcert i queixes, sobretot dels transportistes, en l'estrena dels canvis de mobilitat als futurs eixos verds de l'Eixample de Barcelona. Els vehicles que circulen pels carrers Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona ja han de girar obligatòriament a cada cantonada i no poden continuar recte. Això s'afegeix a les obres de la superilla que es fan des de l'estiu. Els separadors plàstics marquen els girs que s'han de fer (Jordi Corbalan/Catalunya Ràdio) Des de mitja setmana hi ha informadors a peu de carrer que reparteixen mapes de la zona amb totes les fletxes dels girs obligats. "La majoria de veïns està al cas dels canvis, però la gent que està de pas normalment no ho sap." Un conductor de Cabify observa amb certa incredulitat el mapa que li acaben de donar. "No ho sabia. La veritat és que està molt complicat." Els informadors no donaven l'abast (Jordi Corbalan/Catalunya Ràdio) Veïns resignats La Mercè acaba de sortir amb la moto del pàrquing de casa seva al carrer Rocafort i ja no pot baixar fins a la Gran Via com fins ara. S'agafa amb resignació el fet que a partir d'ara haurà de voltar més per entrar i sortir de casa amb el seu vehicle. "És horrorós. És indignant però és el que toca. Ahir ens ho van notificar i s'ha de fer." La nova mobilitat de l'Eixample afecta de ple els clients dels aparcaments de la zona. En Jordi n'és l'encarregat d'un. "És un aparcament amb 1.400 places i molts clients ja s'estan queixant. Fins ara podien baixar per Rocafort fins a la Gran Via i ara han de girar per Consell de Cent per tornar a pujar a Aragó." Les màquines no han parat tot el matí (Jordi Corbalan/Catalunya Ràdio) Els repartidors, sense aparcament En Josuè, al volant d'una furgoneta, reacciona indignat quan veu les tanques que l'obliguen a girar. "No hi comptàvem que això estaria tot tallat. És una falta de respecte que no se'ns hagi avisat." I és que els qui ho porten pitjor són els transportistes i repartidors, com en Josep i en Miguel Ignacio, que han de voltar més per arribar al seu destí i quan hi arriben els costa trobar un aparcament per descarregar. "Cada dia es posa més difícil treballar. Ja sé què es vol reduir el tema dels cotxes, però és que cada dia està més complicat treballar. Trigues per aparcar dues hores i això ho acaba pagant el client." "La veritat és que se'ns complica molt fer el repartiment. Has d'aparcar la furgoneta o el camió a l'altra cantonada i quan tornes de fer l'entrega et trobes amb la multa. És que no hi ha lloc per aparcar." Les obres s'han d'acabar la primavera de l'any que ve (Jordi Corbalan/Catalunya Ràdio) Encara és aviat per saber com afectaran aquests canvis els carrers del voltant o si el carrer València i la Gran Via podran encabir els cotxes que fins ara agafaven Consell de Cent per travessar la ciutat. Per aquest tram hi circulaven de mitjana uns 6.500 vehicles al dia. De fet, molts menys dels 11.000 d'abans de la pandèmia, quan ja es va reduir un carril de circulació amb pintura a terra. Les obres dels eixos verds i de les quatre noves places de l'Eixample s'enllestiran a la primavera. La transformació d'aquests carrers suposarà un guany de 58.000m2 per als vianants. S'eliminarà l'asfalt i es farà servir el panot i el granit com a paviment. El verd passarà a ocupar de l'1% al 12% de les vies.