Els peatges troncals de la Jonquera, La Roca del Vallès, Martorell i Vila-seca comencen a desaparèixer del nostre paisatge quotidià. La setmana vinent començaran les feines al Vendrell, al troncal que enllaça amb l'autopsita C-32. D'aquí un mes es podrien tenir alliberats els carrils centrals i evitar les retencions que hi ha hagut en aquests punts els dies de gran afluència de vehicles per la reducció de velocitat a què obliguen aquestes estructures en desús. Treballs de desmuntatge del troncal de l'AP-7 a la Jonquera (Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana) El primer que s'està fent és retirar els elements electrònics i de control per poder actuar sobre les estructures metàl·liques i de formigó més endavant. El cap de la Unitat de Carreteres del Ministeri de Transports a Tarragona, Alberto Hernández, creu que d'aquí un mes es poden deixar alliberats els carrils centrals. "Primer es fan els treballs més bàsics de desmuntatge, en una segona fase es treuen les estructures de ferro i formigó i després es fa l'asfaltat i la senyalització per poder deixar lliures els carrils centrals d'aquí un mes. Més endavant faríem la resta de desmuntatges." Les obres per eliminar tots els elements dels peatges, no només els troncals, sinó els dels accessos de les dues autopistes, es calcula que podrien estar acabats abans de l'estiu vinent. El cost d'aquesta operació forma part del contracte de 92 milions d'euros firmat amb els adjudicataris del servei de manteniment dels diferents trams de les autopistes de l'Estat a Catalunya. Són per dos anys ampliables a tres més. Operaris treballant al troncal de l'AP-7 a Vila-seca (Catalunya Ràdio / Manel Sastre) Sobre els treballs, el delegat del govern de l'estat a Tarragona, Joan Sabaté, ha explicat que també es faran actuacions pactades amb la Direcció General de Trànsit de la Generalitat. "Es destinen 7 milions d'euros per a aquestes tasques i els treballs de supressió de totes les barreres, tant les troncals com les dels accessos. Les obres també serviran per fer unes zones annexes per al control dels vehicles, tal com ens ha demanat el Servei Català de Trànsit." La desaparició d'aquestes estructures a les autopistes AP-7 i AP-2 arriba setmanes després que en les vies alliberades de peatge de la Generalitat ja s'hagin fet desaparèixer els troncals de la C-32 a Vilassar i la C-33 a Mollet del Vallès.